1.12.15

The lake and us.

הדרך הכי פשוטה ללמד את הילדים מה זה סכר. האגם שפקדנו בקיץ כמעט כל יום, ככה הוא נראה עכשיו. האגם הזה הוא שטח פרטי, והבעלים החליט לפתוח את הסכר החורף מכל מיני סיבות... כבר כמה שבועות שהוא מתדלל ממים, וזה מרתק לראות את השינויים מהקיץ. ככה זה היה נראה בקיץ כמעט מאותה הזוית של הצילום למעלה: 

כמה זה קל ללמד את הילדים מדוגמאות חיות. כמו למשל, איך היו מודדים פעם את מפלס המים בסימנים על קנה, מה זה סכר, ואיך האדם מתערב בטבע.. 
אני בחיפושים תמידיים אחרי מקורות לימוד אטקרטיבים לילדים, ותמיד שמחה לקבל עיצות ממנוסות ממני. חבל שהקהילה האינטרנטית של לימוד ביתי ביתי לא עשירה וזמינה כמו אלו שבחו״ל. לפעמים אני ממש מקנאה בקהילתיות שנוצרת סביב העיניין הזה. כמובן הרבה חומר איכותי, שיטות יעילות, רעיונות מעולים, וחברויות חדשות. אני משתדלת להיות יצירתית, ול״רתק״ את לולי בזמן שאנחנו ״לומדים״.. זה לא תמיד מצליח, אבל לפעמים זו הצלחה מסחררת. 
לפני כמה ימים הצעתי מעל דפי הפייסבוק מקום חינם לסדנה שלי בבולגריה, תמורת עזרה טכנית בבלוג. קיבלתי ככ הרבה פניות, ועצות.. למזלי הגדול, (רק!!) אחת מהן פתרה את הבעיה, ועוד בשניה וחצי.. :) ואני כאן, חושבת לעצמי, למה לא לשאול עוד שאלות שיש לי. הפעם אין לי מה להציע, אבל אשמח ללינקים כאן בתחתית הפוסט, שעוסקים בהום סקולינג, ישראלי וטוב. חומר באנגלית, מארצות רחוקות  יש בלי סוף. דווקא מה שחסר לי זה הזיקה העיברית/ישראלית . ובנימה חיובית שכזו, עם הרבה אהבה ללמידה, ולזמן הקסום עם הילדים בבית, או שיותר נכון לכתוב בעיקר בחוץ.. אני מחכה בהשתוקקות לכמה לינקים איכותיים מכן. 

יצאנו היום להרפתקה קצרצרה באגם, אחרי שלא ביקרנו בו מאז ספטמבר. הילדים לא רצו לחזור הביתה, האויר הקריר היה כל כך נעים לעומת החום המחניק של החימום בבית, וסוף סוף הצלחנו להסביר ללולה שבתחתית האגם אין באמת מפלצות, ויש סיכויי שבקיץ הקרוב היא תניח לטרמפולינה לשניה, ובאמת תטבול במים.. :) 


אני חושבת שזה חיוני שאעלה לכאן את הפוסט מהימים באגם, זה שלא העלתי כי היתה בעיה בבלוג, שנפתרה :) כל כך הרבה תמונות מופלאות יש לנו משם, זה ללא ספק היה הקיץ שלנו. אבל למדנו לקבל כל עונה בברכה שלה, השלג כבר ביקר אותנו פעמיים השבוע!
זכרונות מהקיץ שהיה ... 




3 comments:

  1. היי אפרת, יש קבוצת פייסבוק "דיונים בנושא חינוך ביתי"
    קבוצה מאד פעילה, עוברות שם פעילויות והצעות למפגשים.
    ויש לינקים לעוד הרבה מידע ופעילויות.

    ReplyDelete
  2. יש לי המלצה לשני דפים בפייסבוק
    אמא במשרה מלאה
    אמא עם המצלמה

    תהנו
    חן

    ReplyDelete