9.1.18

Hygge: A heart-warming lesson from Denmark


הוגה. Hygge .סוד האושר של הנורדים? למה? כי אנחנו כל כך, אבל כל כך רוצים להיות מאושרים, ואם יש ממי ללמוד מסתבר שזה מהם. ריכוז מטורף של כל מה שמשמח, שנעים, שמפנק. התכרבלות עם החיים. לפני כמה חודשים באחת משיחות הוואטס אפ שלנו, עירית הציעה את הקונספט. זה שאנחנו אוהבות ליצור יחד זו כבר היסטוריה. ואת עירית בירן  מסטודיו NOW POTTERY אתם כבר בטח מכירים. פצצת אנרגיה וכישרון. בדיוק כמו שאני אוהבת. הפעם הראשונה שנפגשנו היתה כשהיא הגיעה לסדנה בבולגריה. אי שם ב-2014.. הפעם השניה היתה בבית החם והמלטף שלה בישראל, סדנה שעשינו יחד, היא מבשלת, אני עם המצלמה. וערימות של וורדים אנגלים סביבנו. ואז..שוב בבולגריה! כשהיא הגיעה לנצח על המטבח שהפך למעבדת קסמים. הכי לא מעבדה, הכי מהלב, אבל כל כך מדוייק..

ועכשיו? עכשיו ממשיכות, כי אנחנו לא אוהבות כל כך לנוח מסתבר. שתינו מזמינות אתכם להצטרף אלינו ליום שהוא התגשמות כל מה שאנחנו אוהבות. טוות עבורכם מטעמים ויזואלים ומטעמים לחיך, מאגדות את כל האמונות היומיומיות הקטנות שלנו, לכדי עשיה. לא היה לי מושג שאני חייה חיי הוגה, לא היה לי מושג מה זה אומר ושהמונח הזה בכלל קיים. מזל שיש לי חברות כאלו שוות. אז קדימה, פורשת לפניכם את כל הפרטים, ואתם? פשוט תמהרו כי רוב הסדנה כבר מלאה..

מה זה הוגה? הוגה זו מילה דנית, שמכילה בתוכה את האלמנטים שמייצרים סוג מסויים של חיים. אותם חים שמחים ומלאים של הנורדים. מה למשל? אז קודם כל יש ספר נפלא שתורגם לעיברית, וממנו לקחנו  את ההשראה. הוגה זה משקאות חמים, נרות, קפה, צילום, אח בוערת, קרמיקה, חג המולד, משחקי לוח, מוזיקה, חופשה, דברי מתיקה ועוגות, בישול, ספרים, ימי הולדת, טלביזיה, מזג אויר סוער, אלכוהול, חיות מחמד, מסיבות, צמחים, ואתם בטח יכולים להמשיך לדמיין. אין סיכויי שאתם לא חושקים במשקה מרוכז במיוחד של  כל הדברים האלו..

מה לעירית ולי ולהוגה? מסתבר שהכל. בלי לדעת, בלי הגדרות, בלי תחקירים, אנחנו שם. מכוונות לדברים האלו יום יום. כל סדנה שאני מקיימת סובבת סביב קונספט. הפעם, עירית כיוונה, ואני לא הייתי צריכה ללכת רחוק. שתינו כבר שם. מזמינות אתכם להצטרף.

צילום והוגה. האור הצפוני. מזמינות אתכם לסדנה יומית. סדנת צילום, סטיילינג ואוכל. בהשראת ההוגה - תורת האושר הנורדית. לפי ההוגה, ואני מצצטת מהספר: "העיסוק באמנות הצילום מגביר את המודעות לאור ומשפר את היכולת לראות, להבין ולהעריך אותו". מי שביקרה אותי באחת הסדנאות יודעת שאני תמיד אומרת שיש שני דובדבנים בקצפת של הצילום. הצמצם והאור. את שניהם אני מעריצה, הם הכלים האהובים עלי. בבוקר הסדנה אעביר סשן בסיסי על תפעול מצלמות SLR  באופן ידני. שליטה על האור. אתם לא חייבים להיות מנוסים, פשוט להגיע עם המצלמה.

במסגרת החלק הצילומי של הסדנה, נבנה כמה סטים מוקפדים, בין אם זה יהיה דייניש עם קרם וקפה, ידים אוחזות בספלי קרמיקה עם סוודר חורפי, אח בוערת שמבצבצת בין ערימות ספרים, או ילדים מלקקים ממתקים עם כובעי צמר, כי בחוץ מאוד סוער.. נצלם טבע דומם, נצלם ילדים, נצלם אלמנטים בתנועה. נצלם במשך כל היום, סצנות שמתקשרות באופן ישיר עם חיים הוגים. ננסה להכניס את הפשטות והצניעות, וההנאה מהרגע, ליום הזה של הסדנה.

אוכל והוגה. השרביט לעירית. נזיד בשר גדול וחורפי יחכה לכם בשעות הצהריים, עם מיני חמוצים, וריבות ולחמי שיפון, קטניות חורפיות וירקות צבעוניים, יין חם, ועוגות ודגים מלוחים. כי ככה הנורדים, יודעים הכי טוב, מה הכי טוב :) בראנץ' בוקר מפנק ימתין לכם כשתגיעו, עם מאפי שמרים  נורדים משכרים, אולי קצת יין חם או שוקו עם מרשמלו, נראה..

אנחנו נצלם ונאכל, ונחגוג את החיים. עירית ואני עובדות כבר עבורכם. מדייקות את הסטיילינג, מדייקות את התפריט, מדייקות את שיתופי הפעולה. בראש שלי מתרוצצים להם עשרות אימג'ים נורדים שנצלם, רגעים קטנים וכובשים, של תאורה נמוכה, נרות, ואדי תבשיל חם. כבר לא יכולה לחכות..

מה תכלס? אז ככה:

מתי? 13.2.2018 10:00-16:00

איפה? ביתה של עירית בירן בשדה ורבורג ישראל.

למי מיועדת הסדנה? גברים ונשים כאחד, מתחילים בצילום, ומתקדמים שרוצים את החוויה הכוללת. שימו לב שאקדיש שעתיים בבוקר לתפעול ידני של מצלמת DSLR.

מה צריך? מצלמת DSLR.

מחיר: 1000 ש"ח פלוס מע"מ

תפריט: לא כשר, בשרי

איך נרשמים? שולחים לי מייל ל: mylovelymessworkshop@gmail.com שימו לב שרוב הסדנה כבר מלאה. מהרו.

דמי ביטול: לצערנו ההרשמה היא סופית, אלא אם כן תהיה משתתפת במקומכן.

מה עכשיו? קדימה, להרשם. מחכות ומצפות לכם בפברואר. אנחנו מתחייבות לחוויה שלא תשכחו. עשייה מאהבה, אהבה לצילום, לאוכל ולאסטטיקה. ובעיקר, לחיים.

*מכיוון שכבר התחלנו לעבוד על הסדנה מזמן, שמחה לכתוב שכבר יש לנו שיתופי פעולה לא פחות ממדהימים. אם אתם חושבים שהמוצר שלכם הוא ברוח ההוגה, ותרצו לקחת חלק בחגיגה, כתבו לי למייל: mylovelymessworkshop@gmail.com






 ולבנתיים, מפנקת כאן בצילומים שצילמתי עבור הסטודיו לקרמיקה של עירית באוקטובר האחרון. הסדנה, תתקיים באותו לוקיישן מדהים, עם הכלים הנפלאים של עירית והמצלמה שלי. ואתם. צ'או. מתרגשות לקראתכם! עירית ואפרת.











2 comments:

  1. מאמצת את המילה Hygge
    היא תצטרף ל no worries של האוסטרליים :-)
    התמונות מקסימות וכלי האוכל יפייפיים !

    ReplyDelete
  2. Players can also win free spins inside every individual sport. Its slot machines average more than $370 a day in revenue every, more than twice the take of Vegas machines. While there are some obscure gestures course of|in direction of} New York 1xbet City theming , this isn't a hang-out for high-rolling "action" gamblers, as the business calls them – stay video games are still illegal in New York. This, somewhat, is a sanctuary for "escape" gamblers, the type who're more involved, Schüll says, in spending time on a machine than in getting massive wins.

    ReplyDelete