14.7.14

Looking for bears.



יצאנו לחפש דובים. לא שבאמת יש כאן בסביבה דובים, הם נמצאים גבוה בהרים, אבל מהרגע שהילדים שמעו שיש דובים בבולגריה (מה שהפליא אפילו אותי, אבל זה נכון..) היה ברור שהחיפוש קרוב. 
אז פתחנו ויקיפדיה וניסינו להבין מה ואיפה אנחנו מחפשים. קראנו שהם אוכלים פירות יער, ורואים אותם בקקי. זה היה הסימן הכי חשוב לילדים, מלחפש דובים הפכנו למחפשי קקי. 

אז ארזנו את כל הציוד שצריך, משקפת, זכוכית מגדלת, ביסקויטים ומים, ויצאנו לכיוון היער שמאחורי הטירה העתיקה בבה וידה. בדרך סיפרתי לילדים שיש לי הרבה מדליות/סיכות דש לחלק לכל מי שצולח משימות תוך כדי החיפושים. קניתי בשוק סיכות מכל העולם, עם ציורים וסמלים מקסימים וזה לגמרי עוזר למוטיבציה! אחת מהסיכות הייתה של מטיבי לכת, וככה מי שעבר את הדרך בהצלחה ולא התבכיין בגלל שטויות למינהן זכה בסיכה :) 


הגענו ליער מהמם שבשביל כולנו זו היתה הפעם הראשונה שם, ולשמחתינו גילינו עשרות רבות של שיחי אוכמניות. בגלל שהיה גשם מאוד חזק ורוח רצינית, כל הפירות נשרו מהשיחים, אבל אחד המקומיים הסביר לנו שתוך שבועיים הם מתמלאים שוב, וככה סידרנו לעצמינו יום קטיף. 


הילדים עצרו בכל פינה בדרך, מצאו מליון ״עקבות״ של דובים, והכריחו אותי לצלם כל קקי שנקרא בדרכנו, כהוכחה לאבא שמצאנו קקי של דובים. 



היער היה מלא בחיפושיות ופרפרים, ושני הילדים קיבלו מדליות - ״למצוא חיות ולזהות אותן״ והיו בעננים. הכי כיף היה לראות צפרדעים מקפצות, ואפילו ניסינו לתפוס אחת אבל לא הצלחנו. בפעם הבאה נביא איתנו רשת קטנה, ונשחרר אותן אחר כך, כמובן. 









מה שמדהים אותי כאן, שהכל כאן כל כך פרא, ויד אדם כמעט לא נוגעת בכלום, לטוב ולרע, שאפילו ו רדים כאלו יפים פורחים להם כאן הבמוניהם סתם ככה באמצע הדרך, בלי שאף אחד יטפל בהם. וגם אף אחד לא קוטף, מה שהכי מדהים. לוקיישנים כאלו לצילומים קיימים רק באגדות :) 




חזרנו הביתה עייפים ואחרי שמצאנו מלא חיות, קקי של דובים ומערה אחת קטנה. ממשיכים לחפש את הדובים, יש לנו חודש וחצי :) 

3 comments:

  1. נהדר !
    לפני כמה שבועות טיילנו בעמק חמשת האגמים ברוקיז הקנדיים, אזור שורץ דובים וגם דובי גריזלי ושם מצאנו ערמת קקי טריה שהשאיר דוב - לסימון ברור שהם ממש פה בסביבה. במקומות אחרים פגשנו דובים אבל לא בעמק ההוא. תעלו להרים (תקחו פעמוני דובים) ותפגשו בהם. אני ממליצה בחום. זו חוויה נהדרת

    ReplyDelete
    Replies
    1. כמובן שקראתי אצלך, ונהייתי ירוקה מהנופים :) מה זה פעמוני דובים? אפשר להכין בבית ? :)

      Delete
  2. איזה מגלי דובים מקסימים! ובסוף אני אתפתה לבקר בבולגריה...

    ReplyDelete