12.1.14

Our Pez collection

האטליה. המקום הכי נחשק אצלנו במשפחה. כולם רוצים להיות שם כל הזמן. אפילו ממש עכשיו. מכל המקומות בעולם, גם אני וגם בויאן וגם הילדים הכי רוצים להיות שם עכשיו. האטליה זה הנגריה של סבא איוון. שם נוצרים חלומות. שם בעיקר יוצרים. הפריטים הכי שוים אצלנו בבית הגיעו במשלוח אוירי ישר משם :) האטליה היה בית קולנוע, הראשון בצפון בולגריה, והיה שיך להורים של חמותי נורה. מבנה עצום, משופע כמובן, חשוך מבפנים, ואור יום יש רק בחלל כניסה, ובגלריה. עם השנים הוא הפך לתאטרון בובות, וכל התחפושות המדהימות נשארו במשפחה, כולל הסנטה קלאוס שעדיין בשימוש.. בתקופת הקומוניזם בבולגריה, הלאימו את המבנה והעסק, ורק כשהקומוניזם נפל הוא חזר למשפחה. מאז הוא משמש כנגריה. זה המקום הראשון שבויאן רץ אליו כשהוא מגיע לבולגריה, ואני, אני תמיד מגיעה עם תוכניות מפורטות לפרטי פרטים, עם מה אני מתכננת לחזור. האטליה אף פעם לא מאכזב. השנה, בויאן הגיע עם משימה מאוד ספציפית, ולי לא היה יותר מידי זמן לפרוייקטים גדולים (אוטוטו יולי, לא..?) והגעתי עם משימה אחרת  - לחזור עם צילומי נוף מהממים, שממש בקרוב אעלה אותם לאתר החדש שלי, והם יוצעו למכירה. הם באמת משהו מיוחד.. לעניין האטליה - תמיד קורה שם משהו, מישהו תמיד יוצר משהו, ולהיות שם שעות ביום זה לגמרי להשקיע לטווח ארוך :)

לולה, כשאיוון לפעמים לא נמצא, או שהדלת נעולה מבפנים, מתיישבת עם הרבה סבלנות על המדרגה, ומחכה. היא יודעת שאיוון תמיד יגיע. וממול לאטליה יש את המכולת של טוני, שאף פעם לא תיתן לילדים לחכות לאיוון בלי ארטיק בקיץ, או מיץ תפוחים בחורף. הדלת כבר תפתח.


כמעט ובלתי אפשרי לצלם בפנים עם התאורה החמה שיש שם בלי פלש. את הצילומים למטה צילמתי עם 2500 ISO והעיבוד שלהם הוא דרסטי.. אבל אני חושבת שהם לגמרי מעבירים את החלל העצום הזה.


בתקופת החגים, הנגריה בחופש, ולא עובדים בחלל המרכזי. אבל יש את החדר האחורי, שנועד במקור לשחקנים ולאביזרים, שהוא מחומם ועיקר הפעילות נמצאת שם. בחדר האחורי הזה, בויאן ישב ימים שלמים ופיסל, עם תמיכה גדולה מהמאסטרו.. ולולה, כמובן שם בכל הזדמנות.

הצילומים האלו ממש מרגשים אותי, אני כמעט בטוחה שבעוד כמה שנים לולי ישב לבד על הכיסא הזה, עם כלים משלו, ויעשה קסמים כמו אבא.

ואנחנו חזרנו לארץ עם PEZ חדש לאוסף.ידעתי שהאטליה לעולם לא מאכזב...


2 comments:

  1. צילומים מרגשים והאטליה קסום
    איזה כיף לכם
    מחכה לראות את צילומי הנוף :)

    ReplyDelete