24.6.22

Morocco - my favourite playground!


** באג בבלוג לצערי.. כדי לראות את הצילומים במיטבם יש ללחוץ ולפתוח את האימג׳ **  סליחה.

חברים, הזמן דוחק ואני בעיקר מוצאת את עצמי מסתובבת סביב הזנב מנסה שיגיע כבר היום שנעלה על הטיסה לבולגריה. יש לי כל כך הרבה סידורים ועיניינים לתפעל, ומודה, היעילות לא שורה עלי בימים אלו. זה כנראה מהתרגשות ובילבול ובעיקר הרבה הרבה תוכניות קדימה שמדגדגות לי בראש כל היום. ולמרות זאת, יש פוסטים לכתוב, יש צילומים לערוך, והרבה סגירות ועיניינים לקראת שתי הסדנאות הקרובות. 






ממרוקו חזרתי במאי האחרון אחרי סדנה שלישית ופעם חמישית שלי במדינה הנפלאה הזו. לפני, תוך כדי וקצת אחרי לא תארתי לעצמי שאחזור לשם בסתיו, מסיבה מאוד פשוטה, שפתאום, כמו שדברים מתחילים ולא זוכרים את נקודת הציון הממשית והראשונה שלהם, התחיל לרחף לו רעיון אצלי בלב (זה תמיד בלב, לא בראש..) עם יעד חדש שאני כמהה לו כבר שנים. סקוטלנד. וככה הרשיתי לעצמי לא להתחייב על מרוקו שוב, ולשים את שני הסנט שלי על החלק הצפוני של איי הממלכה. וכמובן, שאני לעולם, אבל לעולם לא אקיים סדנה במקום שלא ביקרתי בו מבעוד מועד, הבנתי שבויאן ואני נצטרך להגיע לשם בקרוב. אני לא אלאה אתכם בכל השתלשלות הארועים, למרות שיום אחד ממש בא לי לכתוב על התרחשויות מסוג אלו, איך זה מתחיל, מה זה דורש, מהמורות ואכזבות בדרך, וכמובן רגע המימוש, הג׳ק פוט שהכל מסתדר ויוצא לפועל. 






סקוטלנד היא חלום ישן שלי, ועדיין לא זכיתי לבקר בה. אבל זה יקרה. כרגע, המכשולים מאיימים מידי ואני צריכה למצוא דרך לפשט ולהתגבר עליהם. אשתף בקצרה - הטיסות ליעד הספציפי שבחרתי קצת מורכבות, דורשות נהיגה עצמאית של המשתתפים ליעד, ובעיקר, סיפור חיינו, הכל שם מאוד אבל מאוד יקר. לכן, חזרתי רגע לאהבתי הישנה והבלתי נגמרת, מרקש, עם כל השפע והרוך שיש לה להציע, עיר שלעולם לא אוכל לסרב לביקור נוסף בה. ולסקוטלנד המסתורית, נגיע בויאן ואני לביקור הכנה בחודשים הקרובים, לקראת סדנה מתוכננת ביוני/יולי. מאוד אבל מאוד מקווה שזה יצא לפועל ואנחנו כבר חצי רגל שם בין מלונות אבן ירוק אין סופי וערפל. זה יהיה מסע אחרי האור, שאין דבר שמשתווה לעוצמה שלו בצילום. אז סקוטלנד חברים, אבל לבנתיים, בואו, אשתף אתכם בימיה העליזים של מרקש, שמחכים לכם ממש מעבר לפינה באוקטובר הקרוב. 









אני שמחה לשתף שסדנה רביעית למרקש תתקיים באוקטובר הקרוב. אני מדברת על סדנת צילום, אבל לא רק. אם עקבתם אחרי הסנאות בשנים האחרונות בטח ראיתם פה ושם צילום של חברתי אמה, הבריטית היפה שחיה במרקש עם משפחתה שנים. בעקבות הקורונה הם חזרו לאנגליה, אבל את הלב היא השאירה במרקש. אני תמיד נפעמת כמה החיים שלנו זהים, אותן התמודדויות, אותם קשיים. וגם היא כמוני מנסה למצוא כל דרך לשמור על העורק אנגליה/מרוקו זורם, (אצלי זה בולגריה/ישראל) וכל סיבה לנחות על אדמת יבשת אפריקה מרחיבת לב. וגם הפעם אמה תצטרף, ותקח חלק גדול יותר בהתנהלות. בעקבות ההצלחה בסדנה האחרונה, יתווספו לסדנה בכל יום תרגולי מדיטציה בבוקר ובערב. האמת, זה כל כך מתבקש, במיוחד במקומות עוצרי הנשימה שנשהה בהם. אני מחפשת דרכים חדשות מסדנה לסדנה להעשיר את התוכן לא רק לחובבי צילום. עם הצילום זה הכי קל. מגרש המשחקים שלי. ולקיים סדנה במקום שאופק האפשרויות הויזואליות הוא באמת אין סופי זה מתבקש, ונפלא. ובין לבין, לתרגל את החיבור השליו והאמיתי למקום זה חשוב עוד יותר. זו לא סדנה של רשימות, של צ׳ק ליסט. של משימות ארציות.  הייתי רוצה שלפני שבכלל תתחילו לצלם, שהמקום ירגש אתכם ויכנס לכם ללב. שמרוקו תזין לכם את הנשמה ותכבוש אותה בסערה כמו שקרה לי. מנסיון קטן שלי, זו הדרך היחידה להעביר בצילום את הפלא. קודם לנשום, להתאהב, להתפעם ורק אז להתפנות לשאר. כזו היא מרקש, ועוד יותר כזה הוא המדבר. מדיטציה היא כלי נפלא לשרטט את הקו העדין הזה. אמה היא מדריכה עם נסיון עשיר בסשנים עדינם ורגועים במיוחד. רק המבטא הבריטי המתגלגל שלה יכול להכניס אותי ללופ של התמסרות טוטאלית לרגע. נאמר מספיק, השאר הוא שלכם לחקור ולגלות ולחוות. 

ובכן, חברים הנה הרגע, פורשת לפניכם את הפרטים לקראת מרקש באוקטובר הקרוב. אם במקרה עדיין לא נרשמתם לרשימת התפוצה שלי, כן כן הצטרפתי למועדון האקסקלוסיבי של שולחי הניוזלטרס (המאוד מדודים!!) מוזמנים לשלוח לי מייל להצטרפות. לאחר ההרשמה המוקדמת נותרו ארבעה  מקומות בלבד! כמה זה משמח אותי..? עד האינסוף ומעבר. לרשותינו נותרו שני חדרים ליחיד ואחד זוגי. שניה לפני שאני משתפת בכל הפרטים, הייתי רוצה לספר לכם למי הסדנה מיועדת. ראשית, גברים ונשים מגיל 18. שנית. ימי מרקש הם ימים שבהם תמצאו את עצמכם בתרבות שונה בתכלית, וזה יפה ומרחיב את הלב. לעיתים, זה יכול להרגיש קצת גולמי, אז קחו בחשבון שגם אנרגיות מסוג זה הן חלק מהחוויה. המדינה (העיר העתיקה) היא מרחב קליידוסקופי של טוסטוסים וחמורים ורוכלים ותיירים (כמונו...) וכיף תמיד לזכור שמאחורי דלת עץ כבדה באחת הסמטאות נמצא הריאד שלנו, אואזיס של יופי ורוגע. האיזון הזה, שלוות הריאדים הוא תמצית הקסם של מרקש. 

במשך חמישה לילות ושישה ימים נמצא את עצמנו מדלגים בין מסעדות בעיר לקערת חרס  מהבילה של ביסרה ולחם פראנה. בין קומקומי כסף נוטפי תה נענע לקוקטילים אינסטגרמים. ובעיקר, נחווה את המעבר החד בין העיר הורודה לגלמפינג מדברי מפואר, פסגת החוויה, נקודה על הכדור הגדול שבשבילי היא המהות של החוויה.   לוקיישן חדש ומרגש התוסף לסדנה באוקטובר, שישאר בגדר הפתעה עבורכם. מזכירה שנותרו ארבעה מקומות, והם יכולים להיות שלכם. המשתתפות כבר רכשו כרטיסים והתחילו בהתרגשות, מאוד מומלץ לא להתמהמהה, מרקש היא יעד חם ומחירי הטיסות עולים לקראת התאריך. זה לגמרי הזמן להתחיל בהתארגנויות. 





מתי? 26-31/10/2022

איפה? מרקש והמדבר האגפאי

נחיתה? מרקש (שדה התעופה נמצא כרבע שעה מהעיר). יש טיסות ישירות. אפשר גם קזבלנקה (שלוש שעות במונית 130 יורו לכיוון). בעלי דרכון ישראלי בלבד נדרשים להנפיק ויזה. הנפקת הויזה באחריותכם מול הנציגות המרוקאית בתל אביב. 

מה בתוכנית?
* יומיים בריאד האהוב עלי ועל בויאן שאליו אנחנו חוזרים כבר בפעם השישית! Riad UP
* לילה במקום שאין שני לו, אין כמוהו והלוואי ויכלנו להעביר את כל הסדנה בדיוק שם, בגלמפינג המרגש סקרבאו במדבר האגפאי
* שני לילות בריאד חדש עבורי ויפהיפה, שביקרתי בו ביומה האחרון של הסדנה במאי. שמו דאר קאווה
* כמובן שהלוקיישן החדש והלוהט Berber Lodge שהצטרף בסדנה האחרונה יהיה לרשותינו גם הפעם, ונוסף לו יעד חדש   לגמרי בגדר הפתעה מפנקת במיוחד.. 
הסדנה הקרובה תועשר עם תרגולי מדיטציה בכל יום לרשות המשתתפים שיועברו על ידי חברתי הנפלאה אמה לואיס. 

לרשותינו שישה חדרים שמותאמים לזוג/יחיד. 

מחיר? 3100 יורו לחדר יחיד, 2950 יורו למשתתף בחדר זוגי. שימו לב שלרשותינו רק שני חדרים ליחיד. 

מה כלול במחיר? לינה, כל הארוחות במהלך הסדנה, הסעות מאורגנות במהלך הסדנה, טיפול חמאם בקאנטרי קלאב משגע וכניסה לאתרים בעיר. 


מה לא כלול במחיר הסדנה? טיסות, הגעה מהשדה לריאד, אקסטרא אלכוהול. אקסטרא טיפולי ספא לבחירתכם. 

תשלום -30% מקדמה בזמן ההרשמה, 70% אחוז המשך תשלום עד ה-31 באוגוסט לכל המאוחר. 

שימו לב שההרשמה הינה סופית, ואינה ניתנת לביטול, אל אם כן אתם מצאתם משתתף חלופי במקומכם. 

מומלץ לבטח את הסדנה ברגע רכישת הכרטיס. 

ציוד? מוזמנים כמובן צלמים מנוסים וגם מתחילים לחלוטין. מוזמנות כל הנפשות שאוהבות הרפתקאות, ולכן אין צורך בציוד משוכלל. מוזמנים להתיעץ איתי לאחר ההרשמה, אבין מה ברשותכם ואמליץ מה הלאה. מצלמת רפלקס/מירורלס סטנדרטית תעשה את העבודה. 



למי הסדנה מיועדת? גברים ונשים כאחד מגיל 18 ומעלה. לכל מי שהרפתקראה בנפשו. צלמים מנוסים וללא כל נסיון, וגם כאלו שהצילום לא בראש סדר העדיפויות שלהם, חובבי מדיטציה, שידעו להעריך את החוויה הכוללת של עיר מרוקאית תוססת, הומה, נוטפת סטייל עם סצנה צעירה ובועטת, יחד עם סמטאות דחוסות ריחות קטורת ודיזל וחמורים משוטטים. לכל מי שכמוני לא יכול לעמוד בפני יופיו של הצבע הוורוד האולטימטיבי ששוטף את העיר היפה הזו.. ופיתה עם סרדינים. גם בזה אני לא עומדת.. וטדלק.. אויש כמה שזה יפה.. 

ואיך נרשמים אתם שואלים? פשוט מאוד. שלחו לי מייל לכתובת mylovelymessworkshop@gmail.com  עם הכותרת סדנת מרוקו, ואשמח לצרף אתכם לקבוצה הנפלאה שהתגבשה. מוזמנים לחלוטין לבד, למצוא את השקט שלכם ולהכיר אנשים חדשים, ומוזמנים ביחד עם חבר/חברה אהובים כי את החיים האלו צריך לחגוג וכמה שיותר מהר. זה לא הזמן להתעסק בשטויות, מרקש קוראת לנו... :) ברור לי שהחיים, ולכולנו יש מכשולים לא מעטים לנווט בינהם בדרך להרפתקה כזו. כולי תקווה שאם זה שלכם זה יקרה הפעם ואם לא, אולי נצליח להיפגש באביב בסקוטלנד.. הלוואי. 

ומכאן, הולכת ישר ללוינסקי, לקנות פולים יבשים קלופים למרק שהפוסט הזה עשה לי געגוע עז אליו. הייתי יכולה להעמיד טאג׳ין, אם לא הייתי שוכחת כל פעם מחדש להביא איתי אחד ממרוקו. הפעם! 

ותזכורת אחרונה ולא פחות מרגשת, עדיין נותרו 4 מקומות לסדנת הדגל של פיליפ זהריב, השף המוכשר כשד ושלי בוידין בולגריה ב- 19-21/7 כן כן ממש ביולי הקרוב. מתוכננת סדנה מדהימה עם מלא הפתעות נעימות והרבה הרבה אלכוהול משובח, כי בולגריה.. לא חייבים להיות צלמים, אפשר פשוט להגיע, ולספוג בשלושה ימים את כל מה שהגוף והנפש צריכים. אוכל משובח במיוחד, מימיה של הדנובה, ביקור ביקב חדש ומפתיע, התכנסויות חגיגיות סביב שולחנות ערוכים עם המון פרחים ומוזיקה טובה. פשוט לנשום. גם אם כבר נפגשנו בעבר, בואו שוב, בכל פעם הזכרונות שניצור יהיו שונים, והגוף, תמיד כמה לימים שכאלו. מוידין באהבה, למרקש המשובחת, איפה ניפגש השנה..? 

שוטפת אתכם בצילומים, כי ממש קשה לי לערוך את עצמי :) הנה לכם, משרה פנויה בתל אביב..
















No comments:

Post a Comment