9.10.12

אז איזו מצלמה לקנות?

הי! הרבה דברים רוחשים כאן בבית שלנו, ילדים עבודה עניינים. סופסוף התפנתי לכתוב את הפוסט שיעשה קצת סדר בהחלטה. להחליט איזו מצלמה לקנות:)

לפני הכל אני (מאוד) גאה לספר ששני המחזורים הראשונים של סדנאות הצילום שלי הסתיימו, ואני לא יודעת אם הבנות שמו לב, אבל היה לי מאוד עצוב להיפרד מהן..אבל ההתרגשות והשמחה שלי  על זה שהצלחתי להרים את העניין הזה היו יותר גדולות! וחוץ מזה יש כבר דיבורים על סדנאות המשך אז בטוח נתראה...בחמישי הקרוב נפתחות עוד שתי סדנאות (חמישי בערב ושישי בבוקר) ואין מאושרת ממני!!! אני מתכננת להעלות ממש בקרוב פוסט שלם עם הצילומים של הבנות ותאמינו לי הם ממש שווים! זהו עינייני התרגשות, בואו נבין איך קונים מצלמה...



הפוסט הזה יהיה ברובו מילים, אבל תישארו סבלנים, כי אם אתם בדרך לחנות כדאי שתבינו במה מדובר.

אחד המשפטים הראשונים שאני יורה לאוויר בסדנאות הוא: צילום זה תחביב יקר. תשלם יותר תקבל יותר, כנראה שהמציאו את המשפט הזה יחד עם הצילום. אז לפני הכל צריך להגדיר את התקציב. מצלמה זה משהוא שגודלים איתו, ובעיני עדיף לקנות אחת שתשמש אותנו כמה שנים קדימה (לפחות!). וזה בהחלט לא אומר שצריך משכנתא. היום היצרנים נמצאים בתחרות כל כך גדולה שהם באים לקראת הלקוח בביצועים וכל הזמן משפרים ומוזילים (לצערי לא את כל הדגמים..) ותמיד אפשרי למצוא משהוא בתקציב שלנו.

ואחרי שאני אומרת את זה אני גם אומרת: טכנוקרטיות ממני והלאה. אני אחרונת הטכנוקרטים בעולם.  המצלמה והעדשה הכי הכי בעולם לא יניבו תוצאות אם אין לכם את הכלים הבסיסיים להתחיל. פשוט מאוד. צילום זו אמנם אמנות, אבל כאן יש קצת צורך בידע טכני. מה לעשות?

הקומפקטיות - (point and shot) מגיעות עם עדשה מובנית שלא ניתנת להחלפה, ועם מפתח צמצם די מבעס.
הדמויי SLR מגיעה גם היא עם עדשה שלא ניתנת להחלפה ועם מפתח צמצם סביר.
ה-SLR זה הדבר האמיתי. גוף מצלמה איכותי ובעל ביצועים מרשימים (לרוב) עם אפשרות להחליף עדשות.
אם אתם לא בטוחים שיש לכם את הזמן והרצון ללמוד ולהתפתח בצילום, רוב הסיכויים שהדמויי SLR זה מה שאתם צריכים. לגבי הקומפקטיות, היום בעידן האייפון נראה לי שהן לא השקעה כל כך מוצלחת.

קנון? ניקון? האמת, מי אני שאחרוץ דעה. השם של שתי החברות האלו הולך לפניהן עם סיבה. אני מצלמת עם קנון. למה? כשהחלטתי לקנות מצלמה סימנתי לעצמי כמות לא קטנה של צלמים שאני אוהבת וביררתי במה הם מצלמים. כולם אבל כולם צילמו בקנון. אז ככה קיבלתי את ההחלטה האישית שלי. צריך להבין שמצלמה זו חתונה קטולית. קניתם גוף, לא תוכלו להרכיב עליו עדשות של חברה אחרת. אז קחו את זה בחשבון אם יש לכם כבר עדשות בבית. ולכן, ההמלצות שלי יהיו לגבי קנון. אתם מוזמנים לכתוב תגובות...:)

כמה פרמטרים שחשובים בזמן קניית גוף מצלמה: גודל חיישן, פיקסלים, כמה פריימים לשנייה.

עדשות - זו הוירטואוזיות האמיתית. כל הכיף. בעדשה שלנו נמצא הצמצם. עדשות עם מפתחי צמצם גדולים (1.2 1.4 1.8 ) הן יותר יקרות לייצור ויכולות להגיע לאלפי דולרים. מפתחי צמצמים כאלו נותנים לנו אפשרות לצלם כשהאור לא אידיאלי, כשאין מספיק אור. וכמובן- ככל שהמספרים יותר קטנים נוכל להגיע לטישטוש של הרקע שרובנו כל כך אוהב...עדשות עם מפתחי צמצם בינונים יותר זול ליצר כמו 4, 5.6 .גם איתן ניתן להגיע לתוצאות יפות, אך עם רקע פחות מטושטש, ונצטרך הרבה אור כדי לצלם.

אם אתם שואלים אותי עדיף גוף מצלמה סביר (לא גרוע חס ושלום!) ועדשות מעולות. 

כמה שאלות אחרונות שכדאי לכם לשאול את עצמכם:
מה אני מצלם? פורטרטים? נוף? ילדים? טבע דומם? לכל אוביקט הצרכים שלו.
איפה? בבית? בחוץ? כשיש הרבה אור או קצת?
באיזה שעות? שוב, עניין האור. כמה יש/אין. כשאין צריך צמצמים פתוחים, זאת אומרת יותר יקר...
באיזה תדירות? פעם באף פעם? אז לא צריך להשתגע. הרבה? אז צריך משהוא עמיד. צריך להבין שמצלמה היא עוד משהוא שצריך לסחוב..במיוחד כשיש ילדים. קחו את זה בחשבון. שימו לב שהמצלמה לא כבדה לכם מידי.
אם תדעו לענות לעצמכם בכנות על השאלות האלו תהיה בידכם המצלמה המושלמת לצרכים שלכם. חשוב מאוד להרגיש את המצלמה בידיים, ולהחליט אם נוח לנו לצלם איתה.

כשמתיעצים איתי אני תמיד אומרת שההעדפה שלי היא לקנות את הגוף עם עדשת נורמל 50 מילימטר צמצם 1.8 לעומת עדשות הקיט המוזלות שמציעים בחנות. למה? ראשית עדשות קבועות (שהן לא זום) הן בהכרח יותר חדות. שנית מפתח הצמצם 1.8 מאפשר צילום עם מעט אור (בבית למשל), והרקע המטושטש..הו הטישטוש..שלישית - אם זו הוגדרה כעדשה הכי פופולארית ומומלצת בעולם כנראה שיש דברים בגו. אני מתה על העדשה הזו, ומצלמת איתה המון. והכי חשוב - היא ממש זולה!!!

אז מה תכלס? אני ממליצה על כל הדגמים של קנון בקטגורית ה-REBEL. מה- T1 הלאה עד ה-T4. טווח המחירים שלהן נע בין 2300-3700 ש"ח לגוף המצלמה, והעדשה שהמלצתי עליה עולה פחות מ-500 ש"ח. כמובן שגם עדשות הקיט המוזלות הן אופציה התחלתית מעולה.
עדכון ינואר 2016: canon 700d היא הדגם הנמכר והמומלץ בעיני כרגע. 

לא, זה לא פוסט ממומן (אמן, אני וקנון זה יכול להיות שידוך מוצלח...) ואני בטוחה שיהיו שיחלקו עלי. זו ההמלצה שלי לרכישת מצלמה. אתם מוזמנים לכתוב את דעתכם בתגובות. ושוב, אני לא אוטוריטה בתחום קניית מצלמות, אבל עוד לא חזר אלי חבר מאוכזב מהטיפים שנתתי לו.
וכמו שהוא אומר - יאללה ביי. מה הייתי עושה בלי מצלמה... תמונה מהעבר -



2 comments:

  1. אחלה פוסט! סוף סוף קצת סדר בעניינים. תודה שהרמת את הכפפה :) וכל הכבוד על ההצלחה המסחררת של הקורסים- כן ירבו!

    ReplyDelete
  2. תודה רבה על הפוסט. חיכיתי לזה כבר כמה זמן :)

    ReplyDelete