16.5.12

אינסטגרם זה לקטנים

לעיתים קרובות אני רואה אימג'ים באינטרנט שפשוט מוציאים אותי מדעתי. כל כך, אבל כל כך יפים. אני קצת מבינה בצילום (...) וברור לי שלא ככה הם יצאו מהתנור. הכוונה מהמצלמה. בעידן האינסטגרם, פשוט מאוד להפוך תמונות לא כל כך מוצלחות למשהוא שנתפעל ממנו. אבל אני כאן בעיניינים קצת יותר רציניים ממצלמת איפון ואינסטגרם. בזמן שלימדו אותנו פוטושופ בבצלאל, הייתי עסוקה בלהתאהב בבעלי, ולא ממש הראתי את עצמי בחדר המאקים (מקינטושים). היוםאני ממש מצטערת על זה, אבל, כן אבל גדול, אני מאוד שמחה שפתאום נפלאות  הפוטושופ נכנסו לחיי, ואני לומדת כל יום משהוא חדש, חוקרת ונוברת ביוטיוב, בבלוגים של צלמים ובאתר אדובי. לא אלאה אתכם בפרטים, אני כאן כדי לתת לכם טיפ קטן. נשאלתי לא פעם איך אני יוצרת את הפיל (feel) בצילומים שלי. אז יש שתי תשובות, האחת היא לדעת לקרוא נכון את האור והשנייה היא כמובן פוטושופ. אם לא יישמתם את הראשונה, רוב הסיכויים שהשניה לא כל כך תעזור. חשוב להיות קשובים לנתוני האור בזמן צילום. לצלם בחשיפה אופטימלית, כך הקובץ שלכם במחשב יהיה יותר גמיש לעיבודים. אני כאן כדי לדבר על התשובה השניה היום. נצא מנקודת הנחה שיש לכם פוטושופ. כשאני מתחילה לעבד קובץ, אני פותחת אותו, ובדרך כלל לא משחקת יותר מידי עם אפקטים וכאלה, כי אם הקובץ טוב מלכתחילה לא צריך להגדיל ולצבוע באדום  - מה שעושים בדרך כלל ביצירת אמנות לא מוצלחת :) אז ככה נראה הקובץ שלי ישר מהמצלמה:
פתאום צץ לו אף מיותר בפריים, מייד מוחקת לפני הכל:
 אני פותתחת את ה- curves כדי לתקן את החשיפה. להאיר יותר או פחות, וזה גם עובד על הקונטרסט בעדינות. ככה זה אחרי הפעולה:
 אני אוהבת אוירה חמימה של שמש, וכמעט תמיד מוסיפה טמפרטורה לצילום. תחת ה- color balance מעלה את הצהוב:
מבחינתי הקובץ מושלם. כמו שאני אוהבת, מואר וחמים. עכשיו, הסיבה שלכבודה אני מעלה את הפוסט הזה היא לגלות לכל מי שלא יודע על אתר כיפי שאני מאוד אוהבת totally red. אתר שבמילים פשוטות נותן כלים סופר מגניבים לעיבוד תמונות. הרוב השווה הוא בתשלום, לפעמים יש מתנות חינם, והכי כיף - יש תקופת ניסיון של חודש (!) חינמית כמעט לכל הפעולות שלהם. סיכויי גבוה שאם אתם בתחום תתאהבו, ואז תצטרכו לרכוש, וכן זה לא כל כך זול, אבל בהחלט בהחלט שווה!!! אז במה מדובר? ככה, יש מה שנקרא  action שזו שרשרת פעולות שמישהוא ישב והקליט עבורכם עם הרבה כישרון, שכשלוחצים play על קובץ פתוח הן רצות ומשנות אותו. משנות לטובה, יוצרות אפקטים וכו' קצת כמו אינסאגרם אבל הרבה הרבה יותר מושקע. כאן כמובן אפשר לשחק עם המינון של הפעולה, להוסיף ולהוריד, ולהגיע לתוצאה המושלמת בשבילכם. רק רציתי שתדעו. טוטאלי רד מציעים סרגל כלים שמותקן אוטומטית בפוטושופ כשמורידים את הקובץ למחשב. פשוט מאוד מאוד. יש להם גרסה קצת פחות מורכבת מ-action מה שהם קוראים לו "מתכון", ותראו איזה דברים מגניבים אפשר לעשות:
או זה:
וה"מתכון" המגניב הזה:
קיצר, יש אין סוף אפשרויות רק צריך לשחק ולשחק וללמוד אותן. יש עוד המון תוכנות עריכה לתמונות ברשת ששוה לבדוק, תעשו גוגל. אם אתם רוצים להבין קצת יותר על ה-action וההפעלה שלהן, חיפוש זריז ביוטיוב יעלה מליון סרטונים עם הסברים מאוד מפורטים וידידותיים. בכלל ביוטיוב יש הסברים על הכל, אפילו איך לקפל טישרט בשתי שניות.. ואחרי שמגלים את נפלאות הפוטושופ מגלים שאינסטגרם זה כיף, אבל לקטנטנים :)

4 comments:

  1. Totally Red...
    נמצא בוויש ליסט כבר המוןןןן זמן!
    אולי ליום הולדת?... :)

    ReplyDelete
  2. באמת שזה רעיון מגניב למתנת יומולדת . יש חבילת בכל מיני מחירים לדעתי . שווה לבדוק

    ReplyDelete
  3. הכי חשוב קיפול החולצה בשתי שניות :)

    פוסט מקסים.

    ReplyDelete
  4. אני חייבת פוטושופ!
    נראה לי אני העוף המוזר היחיד שעובד עם פיינט שופ פרו :-)

    ReplyDelete