18.6.19

DRESS CODE: BLACK TIE



ברוכים הנמצאים באחד משלושת הפוסטים המאוד מרגשים שאעלה בשבוע הקרוב. מי מכם שעוקב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם כבר יודע שצפויות סדנאות נפלאות בפרובנס, במרוקו ו.. בבולגריה שלי. על פרובנס ומרוקו אספר לכם בימים הקרובים, עכשיו זו הבמה לשתף אתכם בשבוע שלם ונפלא שבו זכיתי לארח את משפחת שפט המוכשרת,רינת, הלל ואורי.  כאן, בגינה שלי,  במטבח שלי, בעיר וידין בבולגריה. בין יערות לנחלים, טיול אבות ובנות בצוקים, והרבה הרבה התססות ושמרים. בסוף הפוסט , אכתוב על מה הלאה. או אולי כבר עכשיו, למה לא..? אז הנה זה בא: 
אני מאוד מאוד מאוד מתרגשת להזמין אתכם להצטרף אלי לסדנה חדשה בבולגריה, אולי המפתיעה מכולן. אספר כאן בפיסקה אחת, ואם תגללו עד למטה תמצאו את כל הפרטים כולם. זוכרים איך הכל התחיל אי שם ב-2014 בכפר קטן בצפון בולגריה, לגמרי לא העיר שבה אני גרה עכשיו.. סטקבצי. ככה נקרא הכפר, ובמשך שנתיים ערכתי שם סדנאות צילום יפהיפיות, עם הרבה אוירה וקסם של כפר נידח. שנתיים שלמות, שחמותי היקרה בישלה אוכל טעים ומנחם, שכל המשפחה נרתמה לטובת הסדנה, היינו מעמיסים שתי מכוניות, ולפעמים גם משאית קטנה, ודוהרים לכפר לסופ"ש ארוך.. ואז התחלנו לשפץ את הבית הישן של חמותי, ככה שיתאים לאירוח סדנאות, עם מטבח מפונפן, וגינה נעימה, מרחק הליכה מהמלון שבו ישנו הבנות. קרוב לשלוש שנים ערכתי בין 4 לחמש סדנאות לפי עונות השנה המיוחדות, הבית היה בסיס האם ליציאה לסשנים בדנובה, ביער, באגם, באיים שקרובים אלינו, עם יאכטה! לצילומים בבית הכנסת ועוד כל כך הרבה.. הילדים שיתפו פעולה ונעלמו לשלושה ימים, וחבורת נשים השתלטה בלבביות על הבית, המטבח, הגינה, וכמה כיף היה, הו, כמה כיף. וככה עברו כמה שנים, ואני? קוצים בטוסיק. חייבת שינויי. בשביל עצמי. להתרגש מחדש ברמות שיא, להפיק מאפס, לעצב מחדש, לשנות אוירה, לשנות ויזואליות, מתחשק לי שינויי דרסטי, והנה, אני ממש לקראתו. יותר נכון אנחנו, כי שוב כל המשפחה עובדת בזה.. עד כאן. משפט סיכום לפני כל הפרטים לקראת הסדנה הבאה, שאותם תמצאו בפוסט הזה למטה. אז ככה: עידן הסדנאות בבית שלי הסתיים. מהסדנה הבאה באוקטובר, אני מעבירה את כל ההתרחשות למקום חדש, שישאר סודי עד ליום שבו תגיעו. החלטתי לא לחשוף כלום, אפילו לא רמזים. אין לכם מושג בכלל כמה אני מתרגשת, זו החלטה ענקית שקיבלתי, ואני מסתערת עליה עם כל האנרגיות הטובות, החיוביות והיצירתיות שיש בי. אם בכל זאת אתם מתעקשים, אוכל לומר רק את זה: DRESS CODE: BLACK TIE. אז תכינו את השמלה השחורה שלכן, ליום שבו תגיעו לבולגריה, היא תשתלב נפלא בלוקיישן החדש. 










ועכשיו, ה-סדנה עם רינת צדוק, שאיך לומר את זה? הבחורה נדירה. יש בה איכויות של בשלנית מרוקאית,(שזה הטופ, כן..?) שמבשלת במקום הכי טרנדי בויליאמסבורג.. ממש ככה. מה שיוצא תחת ידיה הוא ממש אמנות במטבח, ויש לה כל כך הרבה ידע, ונכונות והבנה לבשל אוכל מזין, טרי, מקומי, וסקסי.. רינת כותבת טור קבוע במגזין השולחן שנקרא סל וחומר. ויש לה אינסטגרם מהמם, קריספי ורענן, שממש שווה לעקוב אחריו. כל כך שימח אותי שרינת ראתה את ההזדמנות להגיע לכאן לגנוב קצת חופש מהיום יום, והגיעו יחד איתה הלל הקטנה ואורי, הלא הוא האיש מאחורי מאפיית לחמים. הם הגיעו לשבוע, שבמהלכו עשינו מעט הכנות, ומלא פינוקים.. שניה לפני שאני משתפת בסדנה עצמה, תראו מה קרה כאן בין השיש למיקסר, בין הידים של לולי שלי לידים של אורי. אם  תשאלו את לולי מה הוא הכי אוהב בעולם הוא יגיד רוגעלך.. וככה היה. 







רינת מגיעה עם תועפות ידע באפיה, ובבישול, והכל יוצא לה תחת הידים בקלות ובלי מאמץ. הכשרון הכי גדול שלה הוא להכין ארוחה מהממת מכלום ממש, במינימום זמן. זו אמנות! השתמשנו בעיקר בתוצרת המקומית, האביב כאן שופע פירות, עלים ירוקים, ועם השילובים של רינת המנות היו גדושות ובריאות כל טוב אסטטי. הטאבון כמובן רחש, פוקאצ'ות מדהימות נאפו בו, דגים בגריל עם עלי גפן מהגינה שלי, וואפלים מתוקים ומלוחים שאין דברים כאלה.. והשיא באמת התרחש לפני שהבנות הגיעו. רינת החמיצה והתסיסה כל מה שנחת תחת ידיה, ומזווה לתפארת הוקם במינימום זמן מכל מה שצומח בגינה שלי, או שאפר לקנות בשוק המקומי. כמה יופי בסצנה אחת שלא הצלחתי להפסיק לצלם. המתנה הכי גדולה שרינת השאירה מאחוריה היא צנצנת דובדבנים עם סוכר, שממש היום נאטמה עם וודקה, והפכה לליקר דובדבנים מדהים.. 





אז, בין הגינה, לפארק, לפיקניק ביער עם קובנה אמיתית, הכי טעימה בעולה.. בין חלות שבת יפהיפיות, ופינוקי בוקר, בין מרק דובדבנים קר עם סיגר מרציפן (לא, אתם לא מבינים בכלל במה מדובר..) בין כל השפע והעושר הזה, התקימה לה סדנה נהדרת, שלא רק שזכיתי לארח שוב קבוצת בנות נפלאות, זכיתי לארח כאן את טלי וחנית, חברות ילדות שלי שלא פגשתי 20 שנים.. מיותר לכתוב כמה התרגשתי, ואיך החיוך לא סר, בכל פעם שהסתובבתי וראיתי אותן אצלי כאן, בבולגריה. תודה אהובות שהגעתן, היה מוי כיף! אתכן ועם שאר הנשים המרתקות, סביב השולחן עם יין ביד. זו באמת שיא העשיה מבחינתי. כשהכל מתאגד, השולחן ערוך, הנרות דולקים, האוכל מרגש, החברה מעולה, וכוסות היין מלאות. אלו הרגעים שבהם אני נושמת לרווחה אחרי כל ההפקה המטורפת שעומדת מאחרי כל סדנה. רגעים קטנים/עצומים של נחת. 
אז קצת תמונות, לא? 












































ועכשיו, ממשיכים לנוע הלאה. מוזמנות ומוזמנים להצטרף אלי לסדנה הראשונה בבולגריה בלוקישן החדש והסודי. הנה כל הפרטים שתרצו לדעת, מינוס אחד, שלגביו תצטרכו לסמוך עלי. המיקום.

מתי? 15-17 לאוקטובר 2019. שימו לב שזו סדנה באמצע השבוע על חופשת סוכות. בהחלט הזדמנות נהדרת לשומרות שבת, למורות ולגננות. לפי המיילים ששלחתם לי בשנה האחרונה, חיכיתם לזה. אז הנה זה כאן, וזה חד פעמי באמצע השבוע.

איפה? צפון בולגריה, בתחום מחוז וידין.

למי? נשים וגברים בכל רמות הצילום. מתחילים ומתקדמים כאחד.

מה נדרש? מצלמת DSLR. אופציונלי: מחשב נייד עם תוכנת לייטרום מותקנת.

מה אוכלים? בשל היות הסדנה פתוחה לשומרות שבת, הסדנה כולה תהיה צמחונית, עם דגים.

לינה: מלון אנה כריסטינה, בעיר שלי, אותו המלון שהלין עד כה את משתתפי הסדנה. ישנם חדרים זוגיים וחדרים ליחידים.

הגעה: יש לנחות בסופיה, משם תצא הסעה מאורגנת לכיון וידין. ההסעה הלוך וחזור תצא בהתאם לטיסות וויז איר. הסעה ביום שלישי ממריאה בשעה 10:00 מתל אביב, הטיסה ביום שישי ממריאה בשעה 06:35 מסופיה. כאמור, ההסעה תצא בהתאם. יש אפשרות להגיע עצמאית , וכמובן להמריא ולנחות בטיסות אחרות. חבירה להסעה בטרמינל בסופיה.

מחיר: 4300 ש"ח לחדר יחיד, 4100 ש"ח ליחיד בחדר זוגי.

מה כולל המחיר: הכל מרגע החבירה להסעה ועד סיום הסדנה. המחיר כולל לינה, הסעה (במסגרת ההסעה שאני מארגנת כקבוצה) מהשדה ואליו, כל הארוחות וההסעות במהלך הסדנה, אלכוהול וכמובן תוכן הסדנה.

מה לא כלול במחיר: טיסות, ביטוח נסיעות.


מדיניות ביטול -  לצערי ההרשמה היא סופית ואין ביטולים. וודאו שהתאריכים מתאימים לכם מראש. אני ממליצה לרכוש ביטוח נסיעות כבר כשקניתם כרטיס.

מה עכשיו  - מהרו. כתבו לי למייל שאתם בפנים, או לחלופין אם יש לכם כמה שאלות לפני שנסגור את ההרשמה, אני עונה מאוד מהר, מבטיחה. מייל הסדנאות הוא: mylovelymessworkshop@gmail.com



שימו לב שבסדנאות החדשות, בלוקיישן החדש, יהיה דגש גדול יותר על צילומי פנים, התיחסות מורחבת לסטיילינג, צילום בתנאי תאורה מגוונים ויפהיפים. רמזים קטנים :)
המקום החדש יהיה אידיאלי לכל עונות השנה, נוכל להתרווח בו גם כשמושלג, או גשום או מידי חם. האור בו קסום ומיוחד, ועל האוירה אני אחראית, אז תסמכו עלי.

דבר אחד מאוד חשוב - DRESS CODE: BLACK TIE בערב ההגעה, משם נזרום עם כל סטייל שיתחשק לכם.
נשים שכבר ביקרו כאן בסדנה, בואו שוב! האוירה תהיה כל כך שונה ואחרת, הזדמנות להתנסות בצילומים חדשים, חללים חדשים, והזדמנות נפלאה לחזור על כל הכיף הזה שבולגריה מחביאה עמוק בתוכה..

אז קדימה. הרשמה בלבד דרך המייל, עם כותרת מייל: בולגריה באוקטובר.
שלחו לי לכאן: mylovelymessworkshop@mail.com
מבפר המקומות מוגבל.


1 comment:

  1. אני חייבת להגיד שכל סדנא אני נפעמת מחדש!
    את כל כך כישרונית ומגוונת ומגוונת, שכל פעם אני אומרת לעצמי שאין לאן לעלות וכל פעם אני מופתעת

    ReplyDelete