20.8.15

Waterfalls rocks!!

אנחנו ממשיכים בדרכים... לפני שהתחלנו את הטיול, ניסיתי להספיק לקרוא קצת חוויות של מטיילים בבולגריה. אחד המקומות שכמעט בכל מקום המליצו עליו הוא קניון המפלים בהרי רודופי. אז לשם נסענו. ישנו בגסט האוס בעיר שנקראת סמוליאן, האמת שיכולנו לישון במקומות קצת יותר אקזוטים בטבע, אבל לא עשינו חיפוש מקדים, והלכנו אחרי המלצה שקראנו ברשת. לא כל כך יצא לנו לחוות את העיר עצמה, למרות שישנו שם שלושה לילות, כי היינו כל כך עסוקים בכל מה שהיה לאיזור להציע, וזה הרבה.
התחלנו עם ההמלצה הראשונה, והיא היתה ממש ממש שווה. קניון המפלים בסמוליאן. חייבת לציין שזה היה המסלול עם הכי הרבה טיילים שיצא לנו לעשות בבולגריה. רוב המטיילים היו בולגרים אם לא כולם.. בכלל, כמעט ולא פגשנו הפעם מטיילים זרים מחוץ לבולגריה. ציפינו למסע קצת יותר מגוון מבחינת  - את מי ניפגוש בדרך, אבל לא ככה היה.

המסלול התחיל ממש מאכזב, הלכנו על דרך אספלט איזה קילומטר, ולא הבנו ממה כל ההתרגשות. וכל הזמן הצטרפו למסלול עוד ועוד מטיילים, אז ניסינו להישאר אופטימים.. אחרי קילומטק וחצי בערך, השביל התחלף לשביל בתוך יער, והכיף התחיל. מכל פינה צץ לו הנחל, לעיתים צר, לעיתים רחב יותר, עם זרם ממש נעים וקר... ומפלים קטנים, ובינוניים ואחד ממש ממש גדול. הילדים באמת נהנו מהמסלול הזה, מכל חלק שלו. הטיפוס היה יחסית מתון, כל הזמן בעליה, ולקראת הסוף העליה הפכה לתלולה יחסית, אבל עמדנו בזה בגבורה, והגענו עד לנקודה הכי גבוהה.
ידענו מראש שהמסלול אמור לקחת בערך 4 שעות, והחלטנו לא להוסיף ליום הזה עוד כיוון, אז סחבנו איתנו ארוחת צהריים, וממתקים  ונחנו שעתיים באמצע באחת הפניות הסודיות, איפה שיש בריכה סודית עם מלא ראשנים : ) לא האמנו שהיינו בפינה המדהימה הזו רק אנחנו ביום העמוס הזה, וזה היה שליו וכל כך נעים...

זו לגמרי היתה התחלה מושלמת לטבע הנפלא שציפה לנו בהמשך הדרך. המסלול ממש מומלץ לילדים, ובכלל.
אה, כן, ואלו המפלים :

אני ממש ממליצה, למי שחושב אולי לעשות את המסלול הזה, לקחת רשת פרפרים. קשה לעמוד בכל היופי והמגוון של הפרפרים שחיים באיזור הזה, והם עצומים בגודלם!! זה לגמרי היה טריגר להמשיך העליות כשהיה קצת קשה. פרפר אחד צבעוני שמושך למעלה זה כל מה שצריך..

וחרב אחת שניצחה בכל כך הרבה קרבות על גשרים. זו נהייתה מסורת מאותו היום, לתעד כל קרב של לולי ואבא על גשר, ויש לי אוסף של תמונות בכל הלוקיישניים שעברנו. לא היה משעמם לרגע, והכי הכי היה משמח להתחיל ככה את החוויה שלנו בתוך הטבע.

יש כל כך הרבה מה לעשות באיזור היפהיפה הזה, כבר באותו יום הודענו לבעלת הגסט האוס שלנו שאנחנו מאריכים בעוד יום. וככה התישבתי בערב, מול המחשב לתכנן טוב טוב את הימים הבאים כדי לא לפספס שום דבר חשוב. וביום למחרת, ראינו נפלאות... בפוסט של מחר :)

3 comments:

1. תודה. עוזר לי בתכנון טיול לבולגריה

ReplyDelete
  2. איפה ישנתם באזור? אשמח להמלצה.