9.12.12

My kosher Christmas!

אתחיל מהסוף. אני אוהבת את כריסמס. מ א ו ד. ויש שתי סיבות מאוד מאוד הגיוניות. שני הדברים שאני הכי אוהבת בעולם מתוך רשימה של 10 נגיד הם הצבע האדום ואור. ותכף גם אעשה סדר בדברים, הרי אנחנו בכלל בחנוכה... 
הפוסט החגיגי הזה הוא חלק מפרוייקט מקסים של בלוגריות מקסימות גם הן! אני שמחה לקחת חלק :) כל הלינקים בסוף הפוסט, קחו כוס קפה ותתכוננו לשעה של יופי מול המחשב (לפחות..). 


אז מה הסיפור? ככה - גם בפעמים האקראיות שלי בחו"ל וגם כשגרנו שם תקופות ארוכות יותר, חדוות הכריסמס נכנסה לי לתוך הדם. איך אפשר להישאר אדישים אל מול היופי המושלם הזה? האדום האדום הזה, האורות והעצים, האיילים וסנטה, השלג והלבן, הסיילים והמתנות, והכי הכי זה מדיסון אבניו באפר איסט סייד. כמה שהיא יפה.. אני זוכרת את אותו חנוכה ראשון כשגרנו בניו יורק. הוא היה מאוד מאוד מיוחד. בילינו את כל החג בניו ג'רסי אצל חברים, מעבר לזה שהיה כיף, זה היה הרגע שבאמת נחשפתי לתרבות ה-D.I.Y. הסיבה היתה פשוטה מאוד - כל השבוע הסתובבנו בחנויות בחיפושים אחרי סיילים שווים, ופתאום גיליתי את כל טרפת הכריסמס האמיתית. מה באמת קורה באמריקה של הסברבס, לא בטיים סקוור דרך המסך של הטלביזיה. זה לא אמיתי! ובנוסף, בשיטוטים באוטו לראות את כל הבתים לובשים כריסמס, אבל כזה לפי הספר, זה משהוא שחייבים לראות פעם אחת בחיים. כאילו שכל השנה הבתים ישנים וצוברים כוחות כדי להתקשט בצורה שלא תאמן בחג. ולמה זה קשור ל-  D.I.Y? אז ככה: פשוט מאוד. כל הרעיונות המגניבים האלו של כריסמס? יצאו לי העיניים מקינאה באסטטיקה המושלמת הזו שלהם, וחיפשתי דרכים להפוך אותה לכשרה :) באותו חנוכה היה לי חופש של שבוע מהעבודה, היה לי זמן לקבל טונות של השראות מהחג שלהם, והמון זמן לעשות דברים בעצמי עם הידיים. וככה נולדה לה מסורת. לפני כל חנוכה אני משוטטת באתרים שווים, מחפשת רעיונות מגניבים, כי הרי ברור שלקראת הכריסמס היצירתתיות גועשת, וכמובן צדה סיילים שווים ברשת. אז את הכריסמס אני מאוד מאוד אוהבת, וכמובן שגם את חנוכה, זה הרי ה-חג של הילדים, לא? השילוב של שניהם במקביל הוא מנצח. היופי המהפנט של הכריסמם, עם החופש של חנוכה והזמן ליצור. והסופגניות כמובן עושות את הכל יותר עגול ושלם...

אז החלטתי לכתוב פוסט שלם על איך אני עסוקה ממש בימים אלו בלהפוך את האסטטיקה של הכריסמס לכשרה. מי אמר שהאדום הוא רק שלהם? או האיילים הם רק של סנטה? נתחיל. גילויי נאות 1: היה לי מאוד קשה לסנן מה יכנס לפוסט, כי כמו שאמרתי בתקופה הזו של השנה היצירתיות גועשת. רציתי לעשות עוד מלא דברים..
באתר של פוטרי בארן מוכרים לקראת הכריסמס משהוא מוזר שקוראים לו chair backer. לא כל כך ברור לי מה העניין, אבל הוא היה מהמם. איילים כאלו מתוקים שרק בא לי שהם יהיו של לולי ולולה. אז עשיתי לבד, ותפרתי אותם על כריות. הרי הם לא באמת צריכים chair backer??!! הקטע המגניב הוא שזו היתה הפעם הראשונה שליבדתי. זה ממכר! והתוצאות ממש מגניבות. 


אז הפריט המאוד כריסמסי של פוטרי בארן, עשיתי ללולי וללולה שתי כריות מקסימות עם איילים עליהן. אתם כבר נכנסים לאוירת ה- איזה יופי שכריסמס כאן כי יש מלא רעינות מגניבים? וגם שחנוכה, כי יש מלא זמן...?

אני בטוחה שלא לכולם יש באמת מלא זמן בחנוכה, אז יש עוד דרך פעולה. לקנות מוכן. אני כמובן לא מדברת על הסיילים השווים (שגם אותם אני אוהבת מאוד..) אלא על ההזדמנויות לקנות פיצ'פקס שווים. כמו זה לדוגמה - 

ידעתם שכל דצמבר יש שוק קטנטן בתחנה המרכזית בתל אביב לכבוד הכריסמס? לא מפואר במיוחד כמו זה שבנצרת (ראיתי באינסטגרם של קרן שביט ואכלתי את הלב..) אבל בהחלט אפשר למצוא שם מציאות. קניתי ללולי מנורת לילה חדשה ב-20 ש"ח!
ממש לא איכפת לי שזה סנטה קלאוס, היא כל כך יפה בחדר שלו, ועלתה 20 ש"ח!! כולם מרוצם :) 

ובחנוכה כמו בחנוכה וכמו בכריסמס..יש מתנות! וכל האריזות המהממות שמציפות את הרשת, לפעמים בא לי סתם לקחת קופסאות ריקות ולעטוף אותן. אין לזה סוף. השנה החלטתי לפנק את החברים של לולי במטבעות שוקולד שהם כל כך אוהבים, אלוהים יודע למה  -זה השוקולד הכיי זול ולא טעים שיש! אז כמובן אריזות באדום לבן, כי הכריסמס הוא בכל פינה, ומי בכלל נתן להם בעלות על הצבעים האלו? אז הצבעוניות של הכריסמס, והמטבעות של חנוכה, ותראו מה יצא  - 


כמו בכל כריסמס אני שוב מפשפשת באתר של פוטרי בארן, מחכה שסופסוף השקי שינה המהממים שלהם יהיו בהחה הגיונית, שיחד עם המשלוח לא יעלו כמו כל המתנות של חנוכה יחד. אבל כמובן שזה לא קורה. על מה אני מדברת? על אותם שקי שינה פרוותים ומפנקים שהילדים ישנים בהם מתחת לעץ מחכים למתנות בבוקר. השנה אמרתי די. גם אני רוצה, אבל לא רוצה לשלם. נתפור אחד. ובעיני יצא מהמם לא פחות.  הקטן יותר ללולה - עדיין בשלבים. היא תקבל אחד עם שפן ממש כמו המקור :) 

 אמנם עץ בתוך הבית (דה??) אין לנו וגם לא שלג, אבל אצל סבא וסבתא יש קמין, ולולי ישמח להתפנק במתנה החדשה שלו מול הטלביזיה כשהוא הולך לישון אצלם..
קניתי באלנבי שמיכה פרותיית נעימה ב-60 ש"ח ומצאתי חנות מהממת בנחלת בנימין, שכל בדי הכותנה שלהם ב-5 ש"ח למטר! אמיתי! ויש שם בדים מהממים!!! כל הסיפור יצא מאוד זול..ולחשוב שרציתי את זה כבר שנתיים לפחות. 
אחרון אחרון חביב, ממש ברגע האחרון לפני שסגרתי את הרשימה של כל מה שהייתי רוצה בפוטרי בארן, מצאתי שם קשת מקסימה עם קרניים של אייל ללולה. כשהטוטל מראה כמה מאות דולרים בסל קניות שלי (שלא באמת קניתי, רק קיוויתי שזה יגיע אלי איכשהו..) החלטתי שקרניים של אייל אפשר לעשות בבית. ושוב, מי בכלל אמר שהאיילים הם רק של סנטה? בדיוק על משקל הנר שהילדים שמים על הראש בחנוכה, גם קרניים של אייל נראות לי מתאימות ללולה הקטנה. 
גילויי נאות 2: זו שבאמת אחראית על הביצוע של כל הפריטים המהממים האלו, כמו השקיקים למטבעות, השק שינה והקרניים היא פפיט. אמנם אני הגעתי עם השגעונות שלי, אבל היא כל כך מבינה למה אני מתכוונת שבכלל לא צריך להסביר. אני אוהבת כל מה שהיא עושה, היא אפילו אחראית על הוילונות בחדר של לולי. תציצו באתר שלה, ואם אתם כמוני תתאהבו בחצי שניה :) תודה! 
מקווה שהצלחתי להעביר את הכוונה. אדום ולבן, אורות, ואיילים, זה לא רק שלהם. גם לנו מותר :) ותדעו שהכריסמס זו אחלה תקופה להיות יצירתיים. ולא,  בכלל לא הזנחתי את חנוכה. אני פשוט מנסה להתרגל לרעיון ששוב פעם אני צריכה לראות את יובל המבולבל השנה. אטביע את יגוני בסופגניות. חבל שזה לא דונטס...:)

ויש עוד המון דברים שאני רוצה. וחלק מהם כבר כמעט מוכנים. ההשראה מהכריסמס היא אדירה, מזל שחופש עכשיו. אם בא לכם לקבל עידכונים אתם מוזמנים להרשם לתפוצה דרך המייל, או לעשות לייק לעמוד של הבלוג בפייסבוק!

זוכרים את סת' כהן מאורנג' קאונטי? הוא הראשון  שאמר: חנוכריסמס :))) חג שמח!

וכמובן כמובן כמובן, כדאי לכם להקליק על הקולאז' המופלא הזה לכל הבלוגים הנפלאים שמשתתפים בפסטיבלוג.תוכלו לעבור עם העכבר על התמונות בגלריית הפסטיבלוג. לחיצה על תמונה שאהבתם תוביל אתכם אל הפוסט המלא בבלוג מאיר אחר.שמח שם מאוד ויפה, ובטוח טעים! 
http://colourfulway.blogspot.co.il/ http://www.habaytashop.co.il/%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92 http://cafe-veyafe.com/ http://www.tapuz.co.il/blog/net/Maavaron.aspx?foldername=danaisr http://www.avnikeren.com/ http://roomsandwords.co.il/ http://www.lula-design.com/ http://mekoopelet1.blogspot.co.il/ http://www.tweelingen-design.com/blog/ http://ililziv.blogspot.co.il/ http://liathadas.com/blog-heb/ http://coolandbello.co.il/ http://www.mylovelymess.com/ http://mayuk.radzis.com/ http://www.shirley-nemesh.com/ http://oritgidali.wordpress.com/ http://www.misspetel.com/





14 comments:

  1. כלבבי! והקרניים האלה על קטנצ'יק... ...
    פשוט וקסום!!!

    ReplyDelete
  2. אוי, יפהפה ומרגש כל כך, לגמרי חנוכריסמס, והתמונות של הקטנטונת עם אזני האייל - פשוט שלמות, ובהזדמנות הזאת, גם ד"ש ונשיקה לפפיט המקסימה והמוכשרת

    ReplyDelete
  3. אוי הכל יפיפה! ומתי את עושה את כל זה?!?!?!?!

    ReplyDelete
  4. מקסים!!!
    הכל מרגיש כל כך ביתי ופינוקי!
    אוהבת :))

    ReplyDelete
  5. די, את לא אמיתית!!

    ReplyDelete
  6. איזה פוסט מקסים! כבר מההקדמה התחשק לי לטוס ברגע זה לניו יורק :-)
    הצלחת להעביר חופשי את אוירת האסתטיקה בחינניות מקומית.
    מקסים!

    ReplyDelete
  7. מהמם!!!
    love and light

    !♪♫•*¨*•.¸¸ ♥¸¸.•*¨*•
    (¸¸¸.•*¨`*•.•´*.¸.´* .´*¸¸.•*¨`*♥♥♥ Miracles of Light on your way ♥

    ReplyDelete
  8. כמה מתיקות אדומה וחמודה בפוסט אחד :)

    ReplyDelete
  9. איפה בנחלת בינימין???- "חנות מהממת בנחלת בנימין, שכל בדי הכותנה שלהם ב-5 ש"ח למטר

    ReplyDelete
    Replies
    1. אם את עם הגב לאלנבי שינקין היא תהיה מימינך. חנות פינתית גדולה מאוד, בערך באמצע המדרחוב :)

      Delete
  10. איך אני אוהבת את הכריסמס! החזרת אותי אחורה לילדות. הכל כ"כ יפה, חמים ונעים

    ReplyDelete
  11. פשוט משגע!
    .לגמרי מזדהה עם הקרש שלך על קריסמס. חורף זה הזמן המושלם לפרויקטים יצירתיים.

    ReplyDelete
  12. שלמות!!! גם אני אוהבת כריסמס :) וגם חנוכה כמובן :)

    ReplyDelete
  13. www.ubile.co.il
    יש בעובילה גם דברי מהממים

    ReplyDelete