6.1.20

I see a red door and I want it painted black





כדי להכניס אתכם לאוירה. מה שקורה בפנים, בסטודיו, לעומת החוץ שלו. הדיסוננס התמידי של החיים שלנו מאז שעברנו לבולגריה. שאלו אותי לא מזמן חברים חדשים, מה אני עושה כל היום בעיר הנידחת הזו שלנו. התשובה שלי היתה מאוד פשוטה ונחרצת. בשעות היום אני מורה במשרה מלאה לשני ילדים. אבל מה שעוטף את כל זה, ומחבר את כל השעות והימים והשנים שלנו כאן  - אני עושה שיהיה לי יפה מסביב ומתפעלת מהטבע. בגדול זו העשייה שלי מחוץ לשעות שבהן אני מורה. להפוך את כל האפור הזה לשמח, את האבק לאבקת קסמים, ובאותה נשימה בדיוק להחזיק את המצלמה מול כל פיסת טבע מהפנטת, ערפל סמיך, שלכת ונהרות, ולהודות שיש לי כל כך הרבה חומרי גלם מופלאים לעבד וליצור איתם. החשיפה לחוץ המופלא שיש לנו כאן מרגשת אותי כמו הפעם הראשונה שראיתי את הדנובה קופאת, את השלכת הכתומה, את קירות השלג ברחובות ואת הירגזים שבקעו אצלמנו בגינה. זה מרגיש כאילו התחלתי חיים חדשים לפני חמש שנים, ואני עדיין בשלב ההתפעמות. לפעמים אני מסתכלת על צילומים שלי, צילומי חוץ, ואני מרגישה את אותו הרטט שעבר בי כשצילמתי אותם. התפעלות ילדותית מלהיבה ומתלהבת. את צילומי הפנים, בעיקר אלו של הסדנאות, אני רוצה להעביר לכם עם  אותה התפעלות שקיימת בי כלפי החוץ. אני מניחה שאף אחד מכם לא היה מגיע לעיר שלנו ללא אותה התפעלות שלי מהמסביב, מהטבע, מהחומרים הויזואלים שעוטפים אותי כאן איתם אני מפסלת דרך המצלמה שלי. כשאני פותחת את הדלת של הסטודיו, זה מה שאני רואה.
הכביש שמוביל שמאלה אל הבית, יש ר אל הסטודיו. מרחק של 40 שניות הליכה, מאותן שתי בועות שיצרנו לנו כאן בוידין. הרולינג סטונס אומרים: I see a red door and I want it painted black
מעניין שדווקא הדלת של הבית שלנו היתה במקור שחורה ועכשיו היא אדומה. כששיפצו את הסטודיו, היתה בי מחשבה עמוקה להפוך אותו לחלל מינימליסטי, שחור ואפור ולבן, כל כך רציתי את התחכום הנורדי אבל כל איבר בגופי משך בדיוק ההפך. את כל האפורים אני מוצאת בחוץ. האורות המנצנצים, השטיחים החמימים והמקרר הירוק (השם ישמור!) התגברו על כל הרצונות הצפוניים שבעצם לא שייכים לכאן. 
החגיגות נמצאות כאן עבורי בכל פינה, הלחם והחמאה של צלמים נמצאים בכל זוית שאליה נפתחת העין. מי מכם שהמילים ״פטט ובעבוע״ מזכירות לו ספר ילדים ישן וקסום במיוחד, מבין אותי. בדיוק הפעם הראשונה להיפגש עם נהר. כל ההקדמה הזו היתה לכבוד ההתכנסויות שאני מעבירה כאן בשנים האחרונות. יש לי זכות גדולה לחלוק את כל הרגשות והמראות האלו עם נשים וגברים כמוכם, שמגיעם עד הנה כדי לראות, ולהרגיש ולטעום. אני נשאלת לא מעט מה קורה במהלך הסופי שבוע כאן, האם רק לומדים לצלם? רק אוכלים אוכל מעולה? אז בהחלט לא. מגיעים לכאן לנשום, ולחבר את האפור עם כל השאר. וזה קורה, וזה קסום. בדיק כמו בסדנה האחרונה שהיתה כאן בקריסמס. מזרח אירופה קלאסית סגרירית ואפורה, הקומוניזם עדיין מאוד נוכח למרות שעבר כמעט דור, ובסטודיו שלי עמיחי שרפשטיין שר בקולו המופלא את מיסת חג המולד של באך בזמן שהוא רוקח לנו ארוחת בוקר מאורז אסור, האח דולקת ומחממת, חבורה נפלאה של נשים לומדת לצלם, מתמסרות לפריים, במקום שאליו הן לא היו מגיעות לעולם לולא הקסם שהמדיום הזה יודע לייצר. צילום. המצלמה שלי היא זו שמפזרת את הפרורים ויוצרת שביל שעדין מפליא גם אותי, ישראל - וידין. אז אם בכל זאת אנסה לעגל את הריבוע ולעטוף את הכל יחד, זו לחלוטין חגיגה של צילום ואתם מוזמנים. מוזמנים להציץ בשלל הרב של הצילומים מהסדנה האחרונה, ומוזמנים בסוף הפוסט לקרוא על מועדים נוספים שיפתחו בקרוב. זה לא חלום רחוק, ווזה לא יקום מקביל. זו סדנת צילום בעיר וידין בצפון בולגריה, לכבודכם.


את עמיחי שרפשטיין, שידכו לי. מישהי שכנראה יודעת, ופגעה בול בפוני. עמיחי הוא חד קרן אמיתי, קסם של יוצר מחונן שלא מפסיק להפתיע ולרגש. כישורי הבישול שלו מפעימים, הדיוק שלו מעורר קנאה, והיצירתיות שלו במטבח מחשמלת ובנוסף לכל הוא סופר פוטוגני והמצלמה שלי אוהבת אותו כל כך. התאומים ביננו היו כל כך פשוטים ונעימים, הוא אמר מה בא לו אני אמרתי אמן. כי אין ספק שהוא מבין. המנות יצאו מהמטבח עם ביצועים מושלמים, חיבורים מרגשים וטעמים למות! עמיחי הוא אמן ליקוט ומעביר סדנאות מיניות בארץ, וכמובן מבשל בארועים פרטיים, אז אם נפשכם חשקה לאכול טווווב, הוא האחד בשבילכם. ניסיתי לחשוב מה הכי יחמיא לו, מילים על בישול, על אמנות, על מוזיקה, על ספורט? הרי בהכל הוא נפלא, והמסקנה היא שהוא אמן אינסטליישן. יש לעמיחי  כישורים מופלאים לחבר יחד את כל האהבות שלו בדרך מאוד טבעית ולא מאולצת, ולהגיש לנו יצירה מהודקת ואמינה. פוסט פוסט מודרניזם. עמיחי, עונג גדול היה לבלות אתך שבוע כאן, תודה על הרגעים מרגשים במטבח ומחוצה לו, המנות היפהיפיות, האופרה וסטטיק ובן אל :) כמובן כל צילם נפלא של אוכל שתראו כאן יצא תחת ידיו של השד המוכשר. את הפטיפורים כאן למעלה הוא הכין מאפס, סתם שתדעו..
ביום הסדנה עמיחי כבר התחיל להפציץ, ודוגמניות שוות יצאו מהמטבח, ואני התענגתי. הבנות בדרך, ואנחנו בהכנות.






בחורף כאן מחשיך מוקדם, והסטודיו התכנס לקבלת פנים מעומעמת עם המון נרות ויין חם. הדוגמניות הבלתי מעורערות שלי הן תמיד כוסות היין/שמפניה, סלחו לי כי חטאתי בכמות הצילומים.









מיד כשהבנות מגיעות, עוד לפני הצ׳ק אין אני מקבלת אותן בסטודיו לפינוקים. אחרי נסיעה של 4 שעות, אין ספק שזה נעים ומפנק.. יין חם עם תבלינים ודובדבנים, טארטים מטריפים ופטיפורים. מסתמן שיהיה טוב..
אחרי התרעננות קלה, מגיעה ארוחת ערב מפנקת במיוחד, כמה כיף לדעת שיש עוד יומיים שלמים כאלו מחר.


וכאן זה הזמן פשוט להעלות אין סוף צילומים מהרגעים בסדנה. את המילים אתם יכולים להוסיף בעצמכם, תנסו להשתמש ב- גם אני רוצה!! לפחות פעמיים, כי כשתגיעו לתחתית הפוסט, תמצאו איך ומתי הסדנה הבאה, ואיך בדיוק אתם נרשמים.




 קבלו- צילומים של היפהיפיות החדשות שהצטרפו לצי הלוחם שלי. הצלחות של אהובתי עירית הלא היא NOW POTTERY




































בין כל הצילומים למעלה יש הרבה רגעים מהסדנה, אבל אני ממליצה לכם לעקוב באינסטוש תוך כדי, אם תרצו להתרשם בלייב.
תודה למשתתפות הנפלאות על שהגעתן, על השיחות שחיממו את הלב, על הטיפים בכל תחום אפשרי, על כל הרגעים הנפלאים שבילינו יחד.
מוזמנים לוידין, העיר שלנו, ועל הדרך נלמד את הפלא השמיני של העולם - צילום. כי בעולם ויזואלי כמו שלנו, זו אבן יסוד. ויש לי דרך נעימה וידידותית ללמד אתכם. לא צריך הרבה מלבד מצלמה טובה ויצר הרפתקאות. לכל השאר אני דואגת.

בקרוב יפתחו שתי סדנאות. הראשונה למתחילים בתאריך 20-23 למרץ 2020 נשבעתי שאת החורף הזה אבלה בסטודיו כשהל מושלג מסביב. אם זה לא קרה בקריסמס זה יקרה אתכם במרץ. סדנה חורפית כשהכל מושלג בחוץ זה לשגר את עצמך לנרניה עם מצלמה. אתם חייבים להגיע, מתחייבת שזה שווה את ההקרבה, ומתחייבת שבסטודיו חם נעים ומפנק במיוחד..

הסדנה השניה לצלמים מנוסים, שיודעים לתפעל את המצלמה. פרטים על הסדנה הזו אפרסם בקרוב. היא תהיה מיוחדת ויוצאת דופן, אבנה עבורינו סטים מרשימים ולוקיישנים משגעים לתרגול מתקדם של צילום ילדים, טבע דומם וצילומי חוץ. יהיה שווה במיוחד, תעקבו כאן לפרטים בקרוב.

מתי? 20-23  למרץ 2020. הסדנה מתחילה ביום שישי, הגעה הנה בצהריים ומסתיימת ביום ראשון בלילה. הטיסה חזרה היא ביום שני בבוקר. כמובן שתוכלו להאריך את השהות כרצונכם.

איפה? צפון בולגריה, מחוז וידין, בסטודיו החדש שלי!!

למי? נשים וגברים בכל רמות הצילום. מתחילים ומתקדמים כאחד.

מה נדרש? מצלמת DSLR. אופציונלי: מחשב נייד עם תוכנת לייטרום מותקנת.

מה אוכלים? הסדנה כולה תהיה צמחונית, עם דגים.

לינה: מלון אנה כריסטינה, בעיר שלי, אותו המלון שהלין עד כה את משתתפי הסדנה. ישנם חדרים זוגיים וחדרים ליחידים.

הגעה: יש לנחות בסופיה, משם תצא הסעה מאורגנת לכיון וידין. ההסעה הלוך וחזור תצא בהתאם לטיסות וויז איר. הטיסה ביום שישי ממריאה בשעה 10:00 מתל אביב, הטיסה ביום שני ממריאה בשעה 06:35 מסופיה. כאמור, ההסעה תצא בהתאם. יש אפשרות להגיע עצמאית , וכמובן להמריא ולנחות בטיסות אחרות. חבירה להסעה בטרמינל בסופיה.

מחיר: 4500 ש"ח לחדר יחיד, 4300 ש"ח ליחיד בחדר זוגי. התשלום מתבצע בזמן ההרשמה.


מה כולל המחיר: הכל מרגע החבירה להסעה ועד סיום הסדנה. המחיר כולל לינה, הסעה (במסגרת ההסעה שאני מארגנת כקבוצה) מהשדה ואליו, כל הארוחות וההסעות במהלך הסדנה, אלכוהול וכמובן תוכן הסדנה.

מה לא כלול במחיר: טיסות, ביטוח נסיעות - חובה.


מדיניות ביטול -  לצערי ההרשמה היא סופית ואין ביטולים. וודאו שהתאריכים מתאימים לכם מראש. אני ממליצה לרכוש ביטוח נסיעות כבר כשקניתם כרטיס.

מה עכשיו  - מהרו. כתבו לי למייל שאתם בפנים, או לחלופין אם יש לכם כמה שאלות לפני שנסגור את ההרשמה, אני עונה מאוד מהר, מבטיחה. מייל הסדנאות הוא: mylovelymessworkshop@gmail.com



שימו לב שבסדנאות החדשות, בלוקיישן החדש, יהיה דגש גדול יותר על צילומי פנים, התיחסות מורחבת לסטיילינג, צילום בתנאי תאורה מגוונים ויפהיפים.
המקום החדש יהיה אידיאלי לכל עונות השנה, נוכל להתרווח בו גם כשמושלג, או גשום או מידי חם. האור בו קסום ומיוחד, ועל האוירה אני אחראית, אז תסמכו עלי.



אז קדימה. הרשמה בלבד דרך המייל, עם כותרת מייל: בולגריה במרץ.
שלחו לי לכאן: mylovelymessworkshop@mail.com
מספר המקומות מוגבל.

No comments:

Post a Comment