26.4.18

A lifetime adventure in Marrakech.

אני רוצה לספר לכם סיפור על ארץ רחוקה. מרוקו. ורוצה שתצטרפו אלי להרפתקה חד פעמית שגורמת לי להתרגש מעמקי נפשי. סבתא ז׳נט שלי היקרה שתחייה חיים ארוכים ובריאים, נולדה בעיר הנמל איסוורה לפני x שנים. אף אחד לא יודע בדיוק כמה, כי אין תעודת לידה. סבא שלי, זכרונו לברכה, נולד בעיר אספי, גם היא על החוף של מרוקו. הם התחתנו ועברו לקזבלנקה הרומנטית, איפה שהאמפרי בוגרט סיפר סיפור אהבה, אחד הגדולים. ארבעה ילדים הם גידלו שם, עד שעלו על אוניית המעפילים שהביא אותם לישראל. אימא שלי היא הראשונה מבין 9 האחים והאחיות שנולדה בארץ הקודש. סבתא לא מסכימה אף פעם לנקוב במספר הנכדים והנינים שהשבט המפואר שלה גידל, אבל תאמינו לי שאנחנו ממש הרבה.. שנים אני חולמת להגיע למרוקו. אבל זה תמיד נשאר חלום צדדי, כזה שלא נדחף קדימה. לילה אחד, בהיסח דעת, שוטטתי לי ברחבי פינטרסט, וראיתי אימג׳ אחד שעשה את ההבדל. הצילום כאן משמאל למעלה (שהיה קצת שונה) , הפאטיו המרגש של הריאד הזה. ככה התחיל השבוע הזה במרוקו. חופשה ראשונה מזה 9 שנים בלי הילדים, לעיר הוורודה מרקש. עיר של סודות, גגות, עיר מאוד נשית למרות הדת הנוקשה. עיר של הרפתקאת עיצוב ששזורים בה מוטיבים אורגנים, אירופאיות לא מעטה, בליל של אנשים וחומרים, שמוקפים בהרי האטלס המושלגים. החוויה האורבנית הקלאסית התרחקה מהמאווים שלי בשנים האחרונות, וכשאני נפגשת בעיר אוטנתית, עם טבע פראי, סטייל מהפנט ואנשים חמים, שם אני רוצה להיות. תמיד הרגשתי את המרוקאיות שבי כדבר חזק, וככל שהתאריך התקרב הפרפרים בבטן גברו מהתרגשות.

ציפיתי למצוא במרוקו ורדים בכל פינה ועלי כותרת שנופלים מהשמיים. ציפיתי למצוא אור וצל, טיח מתקלף, עשן של קטורות ונחשי קוברה. והחוויה שלנו היתה אינטנסיבית וענתה על כל החלומות. מטרת הנסיעה היתה בשביל לעבוד. וכיתתנו רגלים כל היום, בחיפושים אחרי הלוקיישנים המדוייקים שהופיעו לי במחשבות. בחיפושים אחרי אוכל הרחוב המושלם, הפינה במדבר הנעימה ביותר, האנשים המוכשרים לשיתופי פעולה, חנויות הפרחים העשירות ביותר.. . למרקש יש כל כך הרבה מה להציע, היא המקום המושלם להזמין אתכן אליו להרפתקאה אמיתית עם מצלמות.
תרשו לי להגדיר את השבוע שנבלה יחד במרוקו כהרפתקאה. במהלך הימים שלנו יחד נזכה להנות מהעושר של מרקש והמדבר. תוך כדי שיטוטים במדינה (העיר העתיקה של מרקש) נלמד יחד איך להתבונן מבעד למצלמות שלנו על האור, על צבעים, על ריחות, על בלאגן וסדר מופתי באותה נשימה. משך ההרפתקאה שאליה אני מזמינה אתכן יאפשר לקבוצה מאוד מצומצמת של נשים, 8 במספר, לקבל ממני הדרכה אישית על איך להפוך את המצלמה לכלי הכי אהוב ומדוייק תחת ידינו. אדריך אתכן איך לבודד רגעים ואוביקטים, איך לארגן קומפוזיציות מושלמות, איך לחצות קו בין העיקר והטפל בצילום. ותוך כדי, נלמד איך להיות מומחיות בצילום ידני, להפוך את המצלמה לכלי שמשרת אותנו ואת הכוונות שלנו במאת האחוזים, ולא להיפך.
אתן מכירות את הסיפור שלי בגדול, את החיים שבחרנו לחיות. האושר שבהווה, או העכשיו המאושר, הם לא רק האשטגים באינסטגרם. הם מוטו שניכסתי לי לחיים בשנים האחרונות, וסביב שולחנות האוכל המעוצבים בריאד, אני אשמח לספר לכן מה מניע אותי, ואיך אני מצליחה להגשים את הכוונות שלי, איך אני מפיקה את המסעות שלנו כמשפחה, והמסע האישי שלי שצומח כל הזמן. אני מדמיינת אותנו יושבות על אחד הגגות במרקש, כי שם הקסם האמיתי, עם כוסות יין, ואוהבות. אוהבות את הרגע, ואת החוויה הנשית המעצימה, של קבוצה שהגיעה לארץ כל כך רחוקה לחוות יחד משהו אחר.








ההרפתקאה שלנו יחד תהיה הזדמנות נפלאה לצלם יחד צילומים מהפנטים, בששת הימים נצליח לכסות טיפים רבים בשימוש נכון באור, צילום אוכל, צילום פנים (בריאדים המקסימים שבחרתי עבורכם) צילומי נוף, צילומי רחוב, צילומי ילדים (כן כן! יהיה סשן צילום ילדים!) סטיילינג בצילום, ועוד כל מה שיקרא בדרכנו המפתיעה.
השוק של מרקש הוא פנינה צילומית, כמו גם האול רחוב, הצבעים שצובעים את העיר כולה בוורוד ירוק ועשן, כל אלו יהפכו את ההרפתקאה שלנו לפוטוגנית במיוחד.







מה זה ריאד? בית בן שתי קומות בדרך כלל, וגג, עם פאטיו משגע באמצע, שהסבו אותו למלון בוטיק.עם ספא מפנק, וחמאמים משגעים...  חרשנו את מרקש, ישנו בלא מעט ריאדים, כדי שאוכל להציע לכן את המדוייקים ביותר. לכל ריאד יש את היחוד שלו, את האור שלו, את הפאטיו והצמחיה שלו, ויש כמה יפים במיוחד, בשניהם מהם נזכה ללון בהרפתקאה המרקשית שלנו.















אחד הלילות באמצע ההרפתקאה, יוקדש ללינה באוהלים במדבר. לא מחוספס כמו שזה נשמע, אלא אלגנטי ומפנק במידה רבה. ישנו לילה אחד במקום הקסום הזה, ועוצמת החוויה לא השאירה ברירה אלא להכניס אותו כלוקיישן נבחר לסדנה. נגיע עם ג׳יפים למקום שמרוחק שעה ממרקש, לחווית צילום וסטייל אחרת. פנינה בלב המדבר האפגני, מנוקדת באוהלים מפנקים עם אח בוערת והרבה מרחב לחלומות. סביב שולחן מפואר עם פמוטים ואורות רכים, נחגוג את האומץ להעיז, להסתקרן, לצאת מהשיגרה. נחגוג יחד.






ערב נוסף, נצא לגיחה קצרה באותו מדבר, לפיקניק של סרדינים ומרשמלו, סביב מדורות וטאג׳ינם שאערוך בשיתוף חברה חדשה ומוכשרת, בריטית שגרה במרקש ושמה אמה. עוד אספר על שיתוף הפעולה הזה, לבנות הסדנה, תרשו לי להשאיר כמה תותחים כבדים למאושרות שיגיעו. הסדנה כולה תהיה שזורה בהפתעות נעימות ומוקפדות, שימלאו לכן את הלב. אז על הפיקניק עם אמה, אפרט לקבוצת הנרשמות.
וכמובן שיש מקומות שחובה לבקר בהם במרקש, שיעזרו לנו לתרגל צילומי ארכיטקטורה, צילומי חוץ, צילומי טבע. כמו הארמונות הכובשים שפזורים מחוץ למדינה, כמו המוזיאון האגדי (שהפך אגדה ממש מהר כי הוא רק בן שנה.. ) של איב סאן לורן, שבעצמו היה תושב מרקש שנים רבות. בויאן ואני נפעמנו מעוצמת הסטייל והיופי שיש למקום הזה להציע. לשם בטוח נגיע.





הקניות במרקש הן עניין רציני. חזרנו משם עם שני שטיחים שכרגע מתעופפים להם בדרך אלינו, מבטיחה לשתף כשהם יגיעו. זה כשלעצמו עושה בחורה מאושרת עד הגג..  ועוד כל כך הרבה דברים נפלאים לחזור איתם הביתה. זכוכיות משגעות, טכסטיל, תבלינים, כובעים, סלי קש, כל מה שנכון ויפה. הכנתי עבורינו בשיתוף עם אמה מפה עם לבבות. כל לב, הוא חנות שאסור לפספס, ויש הרבה. כי אין הרפתקה בלי ״מזכרות״ הביתה, לא...?








סיכום דברים, אין נרגשת ממני. אני במתח וציפיה כל כך גדולה, לראות מי המצטרפות אלי, למשהו שנוצר עם כל כך הרבה אהבה והתרגשות, משהו שהגיע מהבטן, משהו שאני מתחייבת קודם כל לעצמי, לדחוף את הסטנדרטים מליון רמות למעלה. לא לוותר בכלום. לייצר עבורינו חוויה שתהיה שווה את ההשקעה של כולנו בה. אספתי לי צוות נפלא אי שם במרוקו הרחוקה, ואנחנו בהתכתבויות אין סופיות בשבוע האחרון לגרום לזה לנצנץ ולנצנץ ולהיות משהו באמת חד פעמי. כמו מרקש. כי היא כזו.



































6 comments:

  1. הרגת אותי סופית אהובה שלי , חלום חלום

    ReplyDelete
  2. וואו, זה משוגע כמה שזה יפה

    ReplyDelete
  3. ממש -אבל ממש מפתה
    לצערי התאריך לא מתאים:(
    אשמח לקבל פרטים על הפעם הבאה-בודאות באה

    ReplyDelete

  4. איזו כתבה מטמטמת. מתה לנסוע.לא יודעת אם יתאפשר.מקבלים מגיל 18 עד איזה איזה גיל? כי אחגוג 70 .באוקטובר

    ReplyDelete