16.1.23

LAST CHRISTMAS..

מתרגשת במיוחד לכתוב את הפוסט הזה. מתרגשת, כי התגובות שלכם ברשתות היו נפלאות, ואני כמובן מדברת על סדנת הכריסמס שהיתה בבולגריה. חייבת לשתף אתכם במאחורי הקלעים שלה. היה לי ויז׳ן, דמיינתי לא מעט זמן בראשי איך הנראות של הסנה אמורה להיות, איך היא תעבור דרך הצילומים, עד לרמה של עריכת התמונות אחר כך. כמה לקרר או לחמם את הקובץ, איך להעמיק את הצללים ואיך לגרום לאורות לנצנץ ולעמעם בו בזמן. הקריסטל של כוסות היין, הירוק של עץ הכריסמס והוורוד הרך של הפרוות שכיסו את הכיסאות. כל אלו טיילו בראשי עוד לפני הסדנה, ובסופו של דבר התממשו. ואין משהו מרגש מזה, שהרעיון יוצא לפועל בדרך המדוייקת ביותר. תכף אספר גם על הנשים המשובחות שהגיעו לחוות את כל זה, ובוודאי שאספר על תאריך לסדנה חדשה. 





חושבת לשנות את סדר הפוסט בפעם הראשונה. ולכן, נתחיל בפרטים לקראת הסדנה הבאה, ולאחריהם אשתף אתכם ביופיה של סדנת הכריסמס שהיתה. נתחיל? 

סדנת צילום וקולינריה בוידין בולגריה 21-23 לאפריל 2023 

מתי? 21-23 לאפריל 2023.  הסדנה תחל ביום שישי עם הגיעכם לעירי וידין סביב 16:00 בצהריים. הסדנה תסתיים ביום ראשון בחצות . שימו לב שזו סדנת אביב ואין דבר מלבב יותר מפריחת הטוליפים והנרקיסים והאדמוניות בכל עבר. זמני הסדנה מותאמים לטיסות ישירות מישראל. 

איפה? וידן בולגריה. עירי הקטנה והיפה שנמצאת בנקודה הצפונית ביותר בבולגריה על הדנובה. גובלת ברומניה וסרביה. הסדנה תתקים בין הסטודיו הנפלא שלנו לבין חופי הדנובה, והיער המיוחד והעתיק בקרבתנו. 

למי הסדנה מיועדת? מוזמנים גברים ונשים מגיל 18, עם או בלי ידע בצילום. מכיוון שקונספט הסדנה מתמקד גם בצילום וגם בקולינריה ברמה גבוהה, אין הכרח  להגיע עם מצלמות משוכללות. החוויה תהיה מלאה גם עם טלפון חכם, ואני עושה התאמות בהדרכות לשני הכיוונים. מוזמנים אנשים שרוצים פשוט לחגוג. פשוט ככה. חגיגה של אסתטיקה, אוכל אלכוהול (והרבה!! ראיתם את הקוקטילים המפורסמים של בויאן...? את הליקר הביתי שאנחנו רוקחים...? ) חברה משובחת וטבע. מעל כל זה, תהדק את החוויה שלכם המצלמה/טלפון חכם ותחזרו הביתה עמוסים ברגעים משובחים וצילומים משופרים. מזמינה אתכם, אנשים שרוצים לטרוף את החיים בשלושה ימים שמורכבים מכל הדברים שאני אוהבת. בואו רגועים, פתוחים, לחוויה שלא מאכזבת אף פעם!

מה בתוכנית? כמובן שמעל הכל נלמד לצלם. בעלי מצלמות ילמדו לתפעל את המצלמה בצורה המיטיבה ביותר, לקבלת שליטה על התוצאה. בעלי הטלפונים החכמים ילמדו ליצר קומפוזיציות נכונות ולשכלל את האור בצילום. מנצחת על הכל היא למידת אמנות הסטיילינג והסיפור. נלמד איך לפתח שפה אישית, איך ליצר מקבץ עבודות  מהודק ואיך לבנות שפה אישית דרך סטיילינג. דווקא בסדנה מהסוג הזה, נשים דגש על למידת תוכנת הלייטרום. עריכה היא חלק בלתי נפרד מהתוצאה. 

מעבר לכל הטוב הזה, יוגשו שלוש ארוחות ערב, שתי ארוחות צהרים ושתי ארוחות בוקר מהסרטים. עוד רגע קט, כשתגללו למטה, תקראו לפרטים על הקסם הזה שנקרא - לונה. שף קונדיטורית מהממת שמגיעה אלינו לסדנה הישר מהנורמן הוטל בתל אביב. כן כן. מה שקראתם, יותר על לונה בהמשך. 

נצא לצלם על גדות הדנובה, בפארק ויתכן שגם ביער הסמוך, נתון לשינוי לוז קטנים ומזג אויר. 

מי שירצה, מוזמן לקפה ועוגה בגינה הצנועה והיפה שלי.. :) 

מה צריך עבור הסדנה? מאוד ממליצה להגיע עם מצלמה דיגיטלית, מי שאין ברשותו זו תמיד אפשרות להשאיל עבור סופ״ש מחברים/משפחה או להשכיר מחנויות צילום. מי שמגיע עם טלפון חכם, כדאי שתהיה מצלמה משובחת. אני אוהבת וחושבת שזה חשוב לסיים כל סדנה עם הצצה לתוצרים שלכם, לכן, מי שברשותו מחשב ניד מוזמן להגיע איתו. בשלבי ההרשמה אנחה אתכם איזו תוכנת עריכה צריך ואיך משיגים אותה. נלמד עריכה בסיסית בתוכנת הלייטרום. 

כשרות? במטבח והמוצרים בבולגריה אינם כשרים. 

טיסות? הטיסות הן באחריותכם המלאה. יש לנחות בסופיה, זה שדה התעופה הקרוב ביותר לעיר שלי. ישנן כמה אופציות, ממליצה לבדוק במנועי חיפוש את הטובה עבורכם. ההגעה לעיר שלי תבוצע משדה התעופה בסופיה כשאקבל מכם את פרטי הטיסות. יציאה חזרה לשדה מתבצעת במרוכז בלילה שבין ראשון לשני לטיסת הבוקר של וויז איר. משך הנסיעה מסופיה לעיר שלי כ-3.5 שעות. כמובן שישנה אופציה להגיע לבולגריה לפני או להאריך את השהות. החדר שלכם במלון זמין עד יום שני בצ׳ק אאוט. 

מה כלול במחיר? הכל מרגע הנחיתה שלכם בבולגריה. הסעה הלוך ושוב מסופיה לוידין, לינה במלון שלושה לילות, כל הארוחות כולן פלוס המון נישנושים ואלכוהול כיד המלך, תוכן סדנת צילום מלאה, ובכלל, קבלת פנים בולגרית חמה ואוהבת. שם המלון הוא ana kristina , מלון מתוק וקטן שבעבר שימש כחמאם טורקי. נמצא במיקום הטוב ביותר בעיר חמש דקות הליכה מהסטודיו שלי, בין הפארק על הדנובה. 

מחיר? ישנן שתי אופצית. חדר רק עבורכם, בלי לחלוק, או חדר זוגי עבורכם כזוג, או שתי חברות. חדר ליחיד: 4700 ש״ח למשתתף חדר זוגי 4500 ש״ח למשתתף. 

         

התשלום יבוצע במועד ההרשמה, ואינו ניתן לביטול. שימו לב שאתם פנויים להרפתקה הזו, מבחינת תאריכים, דרכונים בתוקף וכל מה שמשתמע מזה. במקרה של ביטול סכום הסדנה יוחזר רק במידה ואתם מצאת משתתף חליפי. 

הפקה של סדנה כזו דורשת זמן לא מבוטל שת הכנות מראש, וצוות לא קטן שעומל לקראתה. אודה להערכתם, ולתשומת ליבכם לכתוב למעלה. 

איך נרשמים? הכי פשוט. פשוט כתבו לי מייל לכתובת הזו שאתם בעניין ולשריין עבורכם מקום. אחזור מיד עם קבלת המייל שמקומכם משורין, ואתן אישור כירטוס סופי כשיהיו מינימום 6 נרשמים. 

mylovelymessworkshop@gmail.com

שאלות? אני זמינה עבורכם בדיוק באותה כתובת המייל של ההרשמה. שאלו ומיד תענו. 

האמת שאף פעם לא באמת ספרתי כמה סדנאות היו בבולגריה, אבל לפחות 30 סדנאות מופלאות כאלו מאחורי. זה מגרש המשחקים שלי, ואני חושבת שהן הדובדבן האמיתי. למרקש יתכן ותגיעו בלי סדנה, אבל תאמינו לי שלוידין לא, וזה קסם של מקום ששבה את ליבי לפני שמונה שנים, ומונחות בו פיסות חיים מהמשמעותיות שידעתי בתהליך הצילום והיצירה שלי. בואו לקחת בזה חלק, ולגלות באמת חיים של אחרים. אז נתראה? 

*שימו לב שמספר המקומות מוגבל!*  




 היה לי עונג גדול, אמיתי, לארח חבורה כל כך עליזה של נשים, פלוס אחת מיוחדת במיוחד, הרי היא שרית. שרית הגיעה תחת שני כובעים, ויצא שידיה היו עסוקות תמידית. בין אם לבשל עבורינו אוכל ביתי עם טויסט משגע, ודיוק בטעמים,ובין הנוכחות והאהבה הכל כך גדולות שלה למדיות החברתיות ולשיתופים. שרית היא בשלנית על, עם עמוד אינסטוש משגע והרילס הכי מושקעים שתראו. היא לגמרי מעולה בלתפוס רגעים בפוטוגניות עצומה, ולהעביר לחושים כמה הכל מגרה. לא רק אוכל כמובן. רק שתדעו שאתם יכולים גם להנות מהכשרון הגדול שלה, דרך סדנאות הבישול שהיא מעבירה במטבח הכל כך נעים שלה בקרית אונו, אולי על הדרך היא תתן לכם טיפים איך ליצר תוכן משגע באינסטגרם. תנו קפיצה לעמוד שלה, שווה כל רגע. 

בזמן ששרית עם יד אחת בוחשת בסירים וביד השניה אוחזת את הנייד על מצב וידאו, הסטודיו רחש נון סטופ. זכיתי לארח את צוות ההווי והבידור הכי קורע בעולם, הלא הן האחיות תמר ויעל. האוירה בסטודיו בשלושת הימים האלו היתה כל כך נעימה ומשוחררת, אין לי ספק שזרימת האלכוהול היתה במקומה. 




כתבתי באחד הסטוריז שהעלתי תוך כדי הסדנה משפט כזה - אלוהי המינימליזם - כנראה ניפגש בגילגול הבא. הסדנה, כמו כל סדנה מתחילה להבנות לפי קונספט מנחה. הפעם, היה הכי קל. יש את חג המולד באויר, ומה יותר חג המולד בעולם מהקליפ האלמותי של WHAM! זוכרים את הקליפ הזה? ג׳ורג׳ מייקל ההורס בבקתת סקי עם חברים, והכל איטיז מטורף כמובן..? אז לא הייתי צריכה רפרנס טוב יותר, וככה מראש, הודעתי לבנות תתכוננו. זו הולכת להיות מסיבת אייטיז של שלושה ימים דביקים צבעוניים ובעיקר מקפיצים. הפלייליסט הוכן מבעוד מועד והיו בו כל הדברים הטובים של שנות ה-80. חייבת לפרגן לבנות, וכמובן בניצוחה של הילה המשגעת, שזרמו ודפקו הופעות שלא היו מביישות את מדונה בתקופת הזוהר שלה. אפילו את המתאבנים (איזו מילה עתיקה אימאלה!!) שהכנתי לקראת הבנות עם הגעתן לקחתי מעמוד פינטרסט שכותרתו - מסיבת קוקטייל שנות ה-80. 












חברים, חייבת לשתף אתכם בבשורות מרעישות לקראת הסדנה הקרובה. במילה אחת - לונה. לונה, היא שף קונדיטורית שתגיע לקחת חלק בסדנה באפריל הישר ממלון הנורמן. עוד לפני זה היא הספיקה לעשות וי על המטבח של קפה אירופה ומסעדת מסה. לונה היא גוש של כישרון נדיר, אינטיליגנציה רגשית ושכל בכמויות בלתי נתפשות. לשצחתי הגדולה, היא השתתפה בסדנת מרוקו, ויצא לי להכיר אותה מקרוב במשך שישה ימים. כל פעם שהיא פתחה את הפה נפעמתי. הלו! את בת עשרים וקצת, מאיפה חוכמת החיים הזו..? מעבר לאישיות הכובשת שלה, כמו שכתבתי היא שף קונדיטור עם ידים שהם בעצם שני שרביטי קסם. בפרץ ספונטניות היא השתלטה על המטבח בסדנה האחרונה ולאחר זמן וללא מאמץ הניחה על שולחן העץ העתיק שלי בסטודיו את עוגת השוטלן הכי מפונפנת/מרטיטה/מפנקת ובעצם הכי מושלמת שטעמתי. נראה שזה בליבה. בדמה. המטבח. אני כל כך מתרגשת שלונה נענתה להזמנה שלי, וקצת גאה שהצלחתי לגנוב אותה לכמה ימים ממלון הנורמן, (לא בטוחה שהם יסתדרו שם בלעדיה..) לונה תגיע לוידין בפעם השניה לפזר מהקסמים שלה במטבח הסטודיו. 






עכשיו, זה הזמן שלכם לשריין מקום לסדנה הקרובה, לא..? ועדיין לא התלחתי לדבר על הטימינג של הסדנה הקרובה. חברים! זהו שיאו של האביב הבולגרי! אתם מבינים במה מדובר..?הגינה שלי! בשיא פריחתה עם כמויות מטורפות של פקעות ששתלתי בנובמבר האחרון, והפריטים הבוגרים יותר כמו המגנוליה שלי, ואולי, אולי השנה הויסטריה תתחיל לפרוח.. מי יודע. סדנת האביב האחרונה שהיתה, היתה עמוסה בפרחי בר בכל פינה בסטודיו, כמו גם זרים עצומים של נרקיסים וטוליפים. לא מתכננת לחרוג מהמסורת. בואו להריח אביב אמיתי. זה המקום וזה הזמן. 












לסיום, קצת סדר בכל ההתרחשויות. 

21-23/4/2023 תתקיים סדנת אביב חגיגית בבולגריה. הסדנה פתוחה לנשים וגברים עם או בלי נסיון בצילום. אין הכרח להגיע עם מצלמה גדולה, מכשיר נייד יעשה את העבודה הפעם. הסדנה מזמינה לשורותיה את כל מי שרוצה לחגוג כמו שצריך עם חברה מעולה, אוכל טוב ותוכן מרחיב דעת. אז יאללה, בואו! 

נרשמים ממש כאן,, פשוט שולחים לי מייל. mylovelymessworkshop@gmail.com עם כותרת במייל סדנת בולגריה. 

לונה ואני מחכות לכם בהתרגשות גדולה, ושימו לב- זה השטולן המפורסם. אולי תזכו לטעום אותו גם כי אין סיכוי בעולם שהוא לא נכנס לתפריט. והמרגריטות הקפואות על יד - עלי!







ולסיום, אין כמו התרגשות לקראת סדנה. מתכוני אביב, סידורי פרחים, גשם אביבי שמנקה הכל ושמש נעימה. האור בסטודיו משגע, ההכנות החלו ותותר רק לקבץ שוב, קבוצה צבעונית של משתתפים שיבואו למלא את החלל הנעים בוידין. כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר. האורחים החגיגים שבנפשם לחגוג את החיים. מחכות לך, ולך ולכם ולכן. כתבו לי אם נותרו שאלות לא פתורות, אני תמיד זמינה לקשקש עם המתתפים העתידים. 

ואל לכם לשכוח שסדנת מרוקו יוצאת לדרך ב-13 למאי, ונותרו שני חדרים פנויים.. רק אומרת. 

מזמינה אתכם להתרשם עוד קצת מרגעים קסומים שהיו לנו בדצמבר בוידין. הכי משמח לדפדף שוב בסטוריז מהסדנה. תלחצו כאן. 




No comments:

Post a Comment