11.5.14

A good book. Period.

כשהייתי בהריון, בשניהם, תמיד התפללתי בלב בשביל הילדים. התפילה הראשונה כל יום היתה שהם כמובן יוולדו בריאים, ואחר כך הגיעו כל מיני תפילות משונות, שממש, אבל ממש רציתי שהן יתגשמו. בהריון של לולי התפללתי חזק שהוא יקבל את העיניים של אבא שלו. בגלל שידעתי כמה הן מהפנטות בנות :) התפללתי שהוא יאהב דייסת שיבולת שועל, ופירות יער. כי זה מה שאכלתי כל ההריון, וקיוויתי שטעים לו תוך כדי. התפללתי שהוא יהיה סקרן ויאהב לקרוא. גם עם לולה התפללתי כמעט לאותם דברים, אבל איתה במיוחד התפללתי שהם יגדלו להיות אחים אוהבים. חלק מהדברים התגשמו, וחלק לא. לולי לא מסוגל להריח דייסת קווואקר, ולולה יכולה לחיות על זה. לולי קיבל את העיניים של אבא, רק יותר יפות, ולולה נולדה לבית עם אח גדול שמאוד מאוד אוהב אותה, וזה אולי הכי חשוב. אבל הדבר המשמעותי שהתממש, זה שלא שכחתי להזכיר בתפילות שלי אפילו יום אחד זה האהבה שלהם, של שניהם לספרים.




בלי תאום ותכנון מראש, כשאימא שלי הגיעה לבקר אותי בחודש השביעי להריון של לולי בניו יורק, היא הגיעה עם מזוודות עמוסות בבגדי תינוק, ומוצצים, ובקבוקים, ומה לא. היא גם הביא איתה עשרות של ספרי ילדים חדשים. כל הקלאסיקות הישראליות המעולות. היא ידעה מי אני, ואיזו אימא אני רוצה להיות. 



היום, אני כל כך גאה בילדים שלי, שלמדו לאהוב סיפורים, וספרים, והם מתעקשים על מינימום שניים שלושה סיפורים כל יום לפני השינה. דווקא בתקופה ה אחרונה יש לי קצת בעיה לסנכרן את סוג הסיפור ששניהם יכולים להקשיב לו ולהנות.

בחופש פסח התחלתי לספר ללולי את נרניה, ואנחנו כבר בכרך השלישי, ולולה עדיין לא בשלה לסיפורים מורכבים מידי, אז אני מנסה למצוא סיפורים שהם התפשרות באמצע. 

הילדה פשוט אוהבת ספרים, וזה מרגש. היא הולכת לישון איתם מתחת לכרית, ומתעוררת איתם בבוקר. ביום שישי האחרון, לולי ביקש לא ללכת לגן, יכ זו הזדמנות לסיים את הנסיך כספיאן, כשלולה לא בבית, ברור שויתרתי לו :) 
 את מעשה בחמישה בלונים, שניהם יודעים בעל פה, והם עושים תור תור ((:) מי מספר למי. בכלל את הפוסט הזה החלטתי לכתוב, גם כי יש לי עשרות רבות של צילומים של הילדים עם ספרים וגם כי מאוד רציתי להמליץ על ספר. 



את כל הקלאסיקות הישראליות כולם מכירים, ואני איישת מאוד אוהבת קלאסיקות אמריקאיות. אני לא יכולה לחכות לרגע שבו אוכל לספר ללולי על טום סוייר, או ללולה על בית קטן בערבה. לבנתיים, יש סופר צעיר שקוראים לו אוליבר ג׳פרס, מאירלנד, שפרסם בשנים האחרונות כמה ספרי ילדים, שאת כולם אני ממש ממש אוהבת, וגם הילדים. אז כדאי לכם לחפש אותו בחנויות. 


ואני חוטאת בשנים האחרונות, ולא מוצאת זמן לקרוא ספרים, אבל לפחות אני נהנית עכשיו כשלולי מתחיל לשמוע ספרים רצינים. זו לגמרי ילדותי השניה! 






מה אתכם? איזה סיפורים אתם מספרים לבני שנתיים וחצי וחמש? המלצה טובה תמיד מחממת את הלב :) 

10 comments:

  1. איזה נחת.. והצילומים פשוט מהממים! הבן שלי בן 5 ומאוד אוהב את הספר ״תהייה בריא מוריס מגי״, זה ספר רגיש על איש וחיות...

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה! גם אצלנו זה ספר אהוב במיוחד, והאיורים בו פשוט מושלמים!!

      Delete
  2. תמונות מהפנטות!
    אצלנו סיפור לילה טוב הוא "בשמי ערב כחולים" :)

    וכשהייתי קטנה מאוד אהבתי את "גן גורים" ועכשיו אנחנו מתחילות להקריא אותו גם...

    ואיזה כיף להקריא את סיפורי נרניה, עשית לי חשק שתגדל כבר ואני אשב ואקריא לה

    ReplyDelete
  3. ואת עשית לי חשק לגן גורים! שנים שלא חשבתי על הספר הזה, מעניין אם אפשר להשיג אותו בקלות.

    ReplyDelete
  4. הי אפרת :)
    אני עוקבת אחרי הצילומים המקסימים שלך באדיקות!
    אצלנו בקריאות משותפות של בן ה-7 ובת ה-3 אוהבים בין השאר את
    "מי אכל את לואיס", ו"האסטרואיד האדום"
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. הי יעל,
      תודה! אני כותבת אחרי שעשיתי גוגל לשני הספרים האלו והם בהחלט נראים מסקרנים! ובמיוחד שאנחנו כל כך עמוק בתקופת אסטרואידים וחורים שחורים :)

      Delete
  5. היי אפרת, אשמח להמליץ על שלושה ספרים:
    הכי אחים" של שלומי פרי - שירים המתארים התנהלות בין אחים - הכי אמיתי"
    בדיוק כמו שרציתי" של אלינוער קלר ונעמה פלג, על עולמה היצירתי של ילדה שיוצאת בציור מהקווים"
    ו"הקופה שמאחורי מגרת הגרביים" של חני נחמיאס וד"ר טלי תאני, ספר הנותן כלים לכלכלה נכונה, כבר מגיל צעיר - מקסים!!

    אפרת, אהבתי במיוחד את הכתיבה בפוסט זה... שילוב המילים: "זו ילדותי השניה" הזכיר לי פוסט שכתבתי בעצמי. אני מזמינה אותך להציץ בצמד המילים אצלי :))
    http://mivrashot.co.il/?p=3801

    מוסרת לך נשיקה שהלכה לאיבוד :),
    סיון

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה סיוון!! הפוסט שלך מקסים!

      Delete
  6. אצלנו בן החמש ובן השלוש מאוד אוהבים את צפרדי וקרפד. כל הסדרה מקסימה. בן החמש מהופנט לגמרי מג'ימס והאפרסק הענק ומהעי"ג.
    ויש עוד מלא... איזה כייף זה ספרים.

    תמונות מהממות!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. צפרדי וקרפד היא אולי סדרת הספרים הכי נקראת אצלנו בבית!!!!! ותודה שהזכרת לי את ג׳ק :)

      Delete